Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem, het betreft een Scoupe GT uit 94. De auto loopt op 3 cilinders.. het is cilinder 3 gezien vanaf de distributie die niet meedoet. We hebben kabels al omgewisseld, nog steeds weigert hij dienst. Koppakking is niet lek, er komen vomen vonken door de bougiedop, maar of de bougie die 100 procent doorgeeft weet ik nog niet, moet ik nog testen... Waar kan ik nog meer naar kijken?
Met vriendelijke groet,
E.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stekker van de injector voor die cylinder. Geen pennetje terug gedrukt of corrosie? Draden heel? Op 1 pen 12 volt?
Weerstand meten van de injectors met losgenomen stekkers. Alle 4 moeten vrijwel gelijk zijn.
Bougie uit de cylinder draaien en in de bougiedop steken. Schroefdraad op ijzer en even starten. Vonkt ie goed?
Bougie en bougiekabels testen beste op een manier waarop er geen brandstof wordt ingespoten.
Alle 4 stekkers van de injectors los of benzinepomp uit (zekering/relais eruit).
Bougies zelf al bekeken? Misschiehn zit er een slechte tussen.
Kan ook zijn dat er een slechte kabel tussen zit; Test in donker, door middel van een plantenspuit water over de kabels proeien bij draaiende motor.
Ook de bougiedoppen sproeien.
Wanneer er nu vonken overspringen of je hoort geknetter, kabels vervangen door nieuwe.
mvg,
Hans
Bedankt alvast.. de test met de kabels zal ik vanavond even doen. Ik ga het zo meteen even bekijken oldford, jullie horen nog van me.
14 jaar
Het gedeelte wat vanaf de turbo komt, (inlaat pijpen?), die 4 pijpen die naar beneden lopen, daar zit 1 klein gaatje in heb ik gezien.. kan dit het op 3 poten lopen veroorzaken?
14 jaar
Kun je een foto maken? Dat is veel duidelijker.
Bedoel je het deel dat tegen de motor (cylinderkop) aan komt? Dat heet het inlaat spruitstuk.
Zit het gaatje in de pijp naar de cylinder die het niet doet? Dan kan dat het op 3 poten lopen veroorzaken.
Motor zuigt een hoop lucht daar en krijgt te weinig brandstof in die cylinder.
Gaatje is in ieder geval niet goed. Daar wordt valse lucht op gezogen bij deellast en turbodruk afgeblazen bij vollast.
Dat moet in ieder geval gerepareerd worden of het onderdeel vervangen.
Auto loopt weer op 4 cilinders, dit na een ecu reset (minpool 10 min eraf).. Wat kon de oorzaak zijn?
14 jaar
Zelflerende systeem is in ieder geval nu ook op de beginwaarde gezet.
Als er iets is met valse lucht of een lambdasonde verkeerd is gaat dat systeem zich zelf weer wegleren over de loop van 1 of een paar dagen.
In ieder geval gat laten repareren/vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Scoupe of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar