Hyundai I 30 2011: i 30 slart niet,geen aansturing startmotor

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: crdi

Beste collega's,

Hier even een praktijk storing die ik vandaag tegenkwam. Het betreft een duitse i30 niet niet start (geen +50). Beide sleutels niks.
Lampje transponder blijft na contact ongeveer een halve minuut branden,niet knipperen.
Geen storingen,accu reset helpt ook niet,zekeringen oke.
Startmotor extern aangestuurd,motor blijft dan mooi lopen. Omdat de zekeringkast onder de motorkap italiaans (??) was,ook geen startrelais kunnen vinden. Dus ook geen idee of,en hoe,deze geschakeld wordt.
Heeft iemand een schema van deze betreffende wagen? Met name het startsysteem en zekeringenkast onder motorkap bij accu.

Dank!
Gr maarten

maarten4874

Geplaatst door maarten4874 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai i30? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Getzsport05 (0), 11 jaar geleden

Goedenacht Maarten,

Dit zijn de electrische schema´s van de I30.

Hopelijk kun je er wat mee en wordt het probleem opgelost. Als je nog andere schema´s of info nodig hebt, hoor ik het graag.

Mvg. Slaven
[url=http://postimage.org/image/ayz7b4u0p/][img]http://s12.postimage.org/ayz7b4u0p/Junct...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/7tj6yo0s9/][img]http://s12.postimage.org/7tj6yo0s9/Junct...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/4nyl8gi61/][img]http://s12.postimage.org/4nyl8gi61/Junct...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/9nw1gensp/][img]http://s12.postimage.org/9nw1gensp/Junct...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/uytlko5x5/][img]http://s12.postimage.org/uytlko5x5/Junct...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/54jsuw5x5/][img]http://s12.postimage.org/54jsuw5x5/Start...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/wt6g2esxl/][img]http://s12.postimage.org/wt6g2esxl/Start...[/img][/url]

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

nondeju Slaven! Mijn dank is groot!

Getzsport05 (0), 11 jaar geleden

Geen dank Maarten!

Het schema spreekt eigenlijk voor zich. De nummers die overal opstaan in het zwart zijn de pinnen van de schakelaars, verbindingen en/of stekkers. Deze schakelaars, verbindingen en/of stekkers zijn aangegeven in het blauw. De kleuren van de bekabeling staan naast alle lijnen.

Mocht dit al bekend zijn bij je, dan heb ik niets gezegd.

Eventuele afbeeldingen van de plek waar alle stekkers of verbindingen zitten, heb ik waarschijnlijk ook.

Ik hoor graag hoe het verder afloopt.

Mvg. Slaven

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

het zijn inderdaad duidelijke schema's. Heb ze al even bekeken. Baal er achteraf wel van dat ik niet op het startrelais heb kunnen meten. Hoe het afloopt ga je zeker horen,maar dat kan wel ff duren. Aangezien het een lid is van de duitse ADAC is de auto naar de dichtsbijzijnde dealer gebracht. Was meneer niet heel blij mee,omdat ze in duitsland ook al 5 keer hadden storing gezocht. (Was meneer daar ook al een andere auto beloofd (!) )
Maar ik ga er achteraan!

Gr maarten

Getzsport05 (0), 11 jaar geleden

In ieder geval succes ermee en ik hoor graag wat het probleem was.

Mvg. Slaven

marcel7031 (0) PRO, 11 jaar geleden

Maarten, had je met starten ook geen spanning op de startzekering? Linksboven 10A?
Kan mij voorstellen dat je het vervelend vond dat je het startrelais niet 1-2-3 kon vinden.
Waren wellicht het start- en airco relais hetzelfde zodat je had kunnen wisselen? Net zoals een MB C klasse?
Ik neem aan dat ze dat al in Duitsland hebben gedaan.....
Of had je rechtstreeks de starter bediend met je telly probe? Denk van wel en blij dat deze dan ook bleef lopen?
Hoor graag van je.
gr marcel

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

Marcel,
inderdaad met probe aangestuurd op +50,bleef mooi lopen. Relais was niet te vinden,ook de thd kwam er niet achter door verschillende zekeringen/relais plaatsen. Moet en zal erachter komen ;)
gr 3389

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

Helaas is er niet achter de oorzaak te komen. Auto is ingeruild bij dealer in duitsland. Ik heb geprobeerd de eigenaar nog te bellen,maar geeft geen gehoor...

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=maarten4874]Marcel,
inderdaad met probe aangestuurd op +50,bleef mooi lopen. Relais was niet te vinden,ook de thd kwam er niet achter door verschillende zekeringen/relais plaatsen. Moet en zal erachter komen ;)
gr 3389[/quote]
ja je hebt wat belooft nu op het forum, dus los het wel op want belofte maakt schuld, desnoods rij je erheen

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

is goed jan.
Als jij volgende week mijn diensten draait,rij ik even naar zuid duitsland... Heb m'n best gedaan,helaas.

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

nee dan gaan we samen de gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai i30 of stel zelf een nieuwe vraag.