Weet iemand misschien een oplossing voor het volgende probleem.
de Computer geeft aan dat mijn katalysator beneden de 60% efficiëntie werkt. Maar als ik de CO waarden ga meten dan is deze goed. ook als ik met een oscilloscoop de waardes van de lamda's ga meten geven die perfecte waardes weer.
Iemand een idee waar dit vandaan zou kunnen komen ?
Groet,
Remi
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar komt dat getal van 60% van daan? Uit de documentatie van Hyundai?
Meestal heeft de computer toch wel gelijk, al was het maar omdat die onder zwaardere omstandigheden die beslissing neemt als bij het stilstaand meten van uitlaatgassen.
Wat is je foutcode? En wat geven je lambdasondes voor een signaal af rijdend bij ongeveer 80 - 100 km/u?
Hallo,
Het 60% getal komt vanuit de eobd code (ik weet even niet meer welke dat was) ik heb een nieuwe scantool besteld (eentje die ik aan de pc kan koppelen)
Ik ben het met je eens dat de Computer vaak gelijk heeft. ik had tijdelijk een extra stekker tussen de eerste en de 2e lambda gezet en deze naar een oscilloscoop laten lopen in de auto. bij het rijden geeft hij aan voor de eerste lambda dat deze mooi rond de 1 volt is. dit zelfde geld ook voor de 2e lambda.
de waardes zijn gemeten met een snelheid tussen de 70 en 110 km per uur.
soms wijkt de 2e lambda af met een 10e volt (0,9) maar hersteld zich dan weer direct.
beide lambda's heb ik al eens vervangen.
Groet,
Remi
13 jaar
Tja, het is maar net wat je mooi noemt.
1 volt is wel heel, heel erg rijk en dan maakt het niet uit of dit een ouderwetse jump-sensor is of een nieuwe breedband.
Ik ben gewend om een pendelend signaal van de voorste lambdasonde mooi te noemen.
Wat is je brandstofverbruik?
Heb je op LPG gemeten? Doe het dan nog eens op benzine.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Elantra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar