Hyundai i20 : knakkende stuur kwaaltje.

Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 74

Een Hyundai i20 van 2010 gekocht een gezinslid.
Leuke auto 1.4i blokje rijdt schakelt lekker.
Tot dat ik een tak-tak geluid hoorde bij snel links-rechts draaien van stuur. Blijkt een Hyundai, Kia kwaaltje te zijn dat veroorzaakt wordt door een versleten plastic tandwiel uit stuurkolom. Wordt ook wel : coupler, meenemer, koppelstuk genoemd.
Is iemand bekend hiermee? Brengt het slijten van dit plastic gevaren met zich mee? of is het puur en alleen vervelend?
Onderdeel zelf kost een paar Euro, maar het is nogal best wat werk om dat dingentje te vervangen.
Mocht je toevallig ervaring hiermee hebben of iemand kennen die dat kan oplossen hoor ik ook graag.

Alvast dank voor reacties.

metins

Geplaatst door metins (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai i20? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Beunhaas (485) PRO, 1 jaar geleden

Ik ben beid met veel dingen wat risico te nemen, maar niet met zoiets, vervangen dus toch maar...

metins (0), 1 jaar geleden

Het blijkt dat I20 van 2010 niet hierboven genoemde probleem kan hebben met plastic coupler in stuurmotor (EPS). i20 modellen hebben namelijk andere type EPS die niet vergelijkbaar is met afbeelding hierboven zoals het van toepassing is op I30, Sonata en Elantra modellen.. wordt vervolgd. Hieronder zie je een foto van uit elkaar gehaalde EPS motor van i20:

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai i20 of stel zelf een nieuwe vraag.