Hallo,
Koppeling defect, volgens anwb (Duitsland) hulpkoppeling cilinder. Deze vervangen, gelijk koppeling gecontroleerd aangezien deze een vreemd geluid had en nauwelijks nog schakelde. Alles vervangen, Koppelingschij, druklager, drukgroep, toplager. In eerste instantie kon er slecht gekoppeld worden bij draaiende motor. Afgesteld bij pedaal. Alles leek Ok. Proefrit van 25 km. perfect. Terugrijden met 120-140 km dus zwaar belast, einde autoweg nauwelijks nog koppeling SLIPT enorm. Alles uit elkaar, koppeling in orde. Hoofdkoppelingcilinder vervangen. Nieuwe rit van 25 km. (gem snelheid max. 110) Perfect. Terug naar huis, max. snelh. 140 Einde afslag wederom geen koppeling. Bus op de brug, hulpkoppeling blijft onder druk staan. Ontl. nippel even los, beetje olie eruit. Auto rijdt weer zonder slippende koppeling. Dus als de motor, c.q. koppeling goed warm of belast wordt gaat hij slippen. Wie heeft de oplossing. Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jij schrijft koppeling afgesteld bij pedaal, ik denk dat daat de fout zit dat ze de pedaal te strak hebben gezet zodat die stift die naar binnen gaat je ontluchtingsgaatje afsluit dat in je hoofdcilinder zit, die zuiger moet helemaal terug komen zodat de olie terugkanlopen door het onluchtingsgaatje om het zo maar te noemen
of een geknikt/dicht gezwollen slang
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar