Hyundai H200: krukas h200

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5

hoi ik heb nog een paar vraagjes,ik heb wil mijn krukas gaan vernieuwen
ik ben best wel handig met auto's,maar kan ik dat zelf vernieuwen of moet dat echt gebeuren door een garage,
en hoe kan ik aan een krukas komen ,moet dat een nieuwe zijn of kan het ook met een tweedehanse,en de laatste vraag is, wat kost zo krukas ongeveer
groetjes albert

albert mulder

Geplaatst door albert mulder (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai H200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je al voor jezelf hebt besloten om een krukas te vernieuwen, ben je al heel ver.
Ik kan me voorstellen dat je een filter wil verneuwen of een stel ruitenwissers. Waarom de krukas. Heb je dit zelf vastgesteld?

Je kunt best handig zijn met auto´s, maar dit is serieus werk, waar veel vakmanschap bij komt kijken.

Heeft iemand verteld dat de krukas is versleten, o.i.d. ?

Een goede tweede handse is natuurlijk goed, maar daar ben je er niet mee.

Koppakking + bijhorende pakkingen. Evt. zuigerveren. Lagerschalen, oliezeef. etc, enz. usw.....

Laat degene die heeft vastgesteld dat de krukas slecht is, eens een prijsopgaaf doen..

De prijs is direct afhankelijk van "een nieuwe" of een "tweede handse". Wellicht is een (ruil) motor verstandiger

Ben benieuwd.

S6

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

ik heb wel vaker krukas vernieuwd maar nog nooit een koppakking daar voor nodig gehad of zuigerveren je draait de motor op de kop en verwijderd de carterpan maak de krukas kaal van poelie's e.d. draait de lagerschalen los en pak zo je krukas eruit bij monteren lageschalen bekijken staat meestal een nummer ingebrand aan de achterkant de krukas nieuw kopen of altans eentje die niet al ooit is afgedraait origineel spul kopen momenten van lageschaal bouten in acht nemen lagerschalen op dezelfde plek terugzetten eventueel aftekenen.

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Robby,

Als je een zuiger demonteert zal toch de kop eraf moeten. De vraag is alleen waarom albertmulder die krukas wil vervangen.
Hiermee wil ik hem alleen op een goed spoor zetten.

Als je een krukas (moet) vervangen dan is het wel zaak dat je de zuigers en de cil.kop in ieder geval controleert. !!

Jij doet wel vaker krukassen vervangen zonder de kop te lichten?

Ralf

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

als je een zuiger demonteerd moet de kop eraf jazeker,maar dat schrijft hij toch niet ,hij wil de krukas vernieuwen verder niks,je draait de lagerschalen van de drijfstangen los en lagerschalen van de krukaslagers en je pakt hem eruit die zuigers kom je toch niet aan.die drijfstangen zet je daarna gewoon weer op z'n plek die kun je toch op en neer drukken,ga je goed te werk steek je wat benzineslangen op de bouten van de drijfstangen bij montage zodat je niks beschadigd

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

2e hands krukas niet aan beginen
je weet nooit welke maat de tappen zijn gedraaid en ze hebben een serie slechte gehad
bij vervangen gewoon de lagerschalen meevervangen
anders gaat de olie druk niet goed komen na een poosje ivm slijtage patroon op oude krukas
en als je de bak eraf haald kan je er ook bij
denk erom dat je in meer dingen vervalt dan enkel een krukas
distributie
olie pomp
poelie bout
vliegwiel bouten
koppeling
of wil je oude spul weer allemaal terug plaatsen en dan over en paar weken wer beginnen

albert mulder (0), 14 jaar geleden

waarom ik mijn krukas wil vernieuwen is omdat mijn poeli bout is afgebroken ,die kon ik niet meer uitboren,
toen ben ik op het iede gekomen om de kop van de bout er af te slijpen ,om te draaien en vast te lassen,poeli er op aandraaien met een moer en hij doet het weer,maar dit is een noot oplossing,dus alles is nog goed in de motor ,
dan hoef ik ook niet de kop eraf tehalen,in ieder geval bedankt voor het mee denken van iedereen,
groetjes albert

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

dat is vaak een probleem
ik heb er tot nu toe al 4 gered
je hebt denk ik nog geen modificatie set
daar zit een kortere bout met dikkere ring bij
en niet boren maar heet stoken en met een beiteltje er uit tikken
geduld doet wonderen

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Kijk, nu kunnen we veel gerichter meedenken aan een oplossing. En hierdoor proberen kosten te besparen voor Albert.
Wat meer tijd besteden aan het zorgvuldig eruit tikken van de afgebroken bout, kan een krukaswissel misschien voorkomen.

S6.

pang (0), 14 jaar geleden

Kun je niet een kleiner gat dan de diameter van de bout boren en dan met een linkse tap de bout er uit draaien?
Als het een M 10 bout is kun je toch rustig 8 mm boren dan hou je nog zat materiaal over dat je het draad niet beschadigd

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

bouten zitten met een borg middel vast( en lopen nog gewoon los door de krachten)
maar een linkse tap gaat niet
die brekebn nog sneller als de bout
en heet stoken is ook heet stoken van de bout zodat de warmte er goed door heen gaat

christiaan1111 (0), 14 jaar geleden

Mijn oplossing destijds was een andere bout erop lassen. Een las is vaak sterker.
Maar met een linkse tap moet het ook gaan volgens mij. ( ik had deze niet) De standaard bout is een gewone 8.8 kw. Als je dan een 10.9 of nog sterkere bout zal nemen heb je meer trekvermogen.
Hier een tabel met trekvermogens:
Aanbevolen aantrekmomenten bouten (qualiteit 8.8)
(Bouten niet invetten of olien):
Type Draad Aantrekmoment
NTS 100/01 M 12 30 Nm
NTS 75/01 M 8 10 Nm
NTS 50/01 M 8 10 Nm
NTS 70/02 M 8 10 Nm
NTS 54/02 M 8 10 Nm
NTS 50/04 M 12 87 Nm
NTS 21/04 M 12 87 Nm
NTS 50/08 M 16 215 Nm
NTS 50/10 M 16 215 Nm
NTS 30/10 M 16 215 Nm
NTS 50/15 M 20 430 Nm
NTS 50/20 M 20 430 Nm
NTS 30/20 M 20 430 Nm
NTS 24/20 M 20 430 Nm
NTS 50/40 M 24 740 Nm
NTS 20/40 M 24 740 Nm

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.