Dus jk had laatst een probleem met mijn remmen. Dat is opgelost. De aandrijfriemem waren afgebroken.
Nu reed ik weg bij de garage en 30 minuten later kwam er rook onder de motorkap vandaan, heb de auto aan de kant avn de weg gezet en de motor afgezet. Hij wou hierna ook niet meer starten. Sleepdienst gebelt en laten slepen. Bij de garage startte die wel weer.
Nu zijn ze er zelf mee gaan rijden en hem gaan uitlezen.
De rook kwam door een uitgedroogde rubber Zeggen ze... Goedkoop om te repareren.
Maar wat ie nog meer aangaf was een storing van de krukassensor/nokkenassensor en de oliekoeler..
Kunnen deze kapot zijn gegaan door het springen van de riemen?? En nu wil de garage de sensors gaan maken want anders start de auto niet als ie te heet word. Maar de oliekoeler hoeft niet zeggen ze. Apart toch??? De oliekoeler zorgt er toch voor dat het niet te heet word zodat de sensors niet afgaan?
Wat vinden jullie hiervan??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan het zijn dat het kapot gaan van de riemen ervoor heeft gezorgd dat de leiding van de oliekoeler kapot is gegaan??? Want er was toen wel allemaal olie zichtbaar
Ik vindt dit maar een heel vreemd verhaal.
Je zegt dat er meer dan 1 aandrijfriem gebroken was. Welke waren dat? Soms ook de distributieriem?
Als de distributieriem vervangen is, maar de boel niet goed op tijd staat dan krijg je een foutcode op de krukassensor/nokkenassensor.
Dan moet je niet de sensoren vervangen, maar de boel op tijd zetten. (En hopen dat er geen motorschade is.)
Als je olie kunt zien, moet er toch echt iets gerepareerd worden.
Mogelijk dat die olie ook voor de rook heeft gezorgd en niet het rubber wat nu de schuld krijgt.
Een foutcode op de oliekoeler is wel iets heel apart, als de auto die al geeft.
Weet je de exacte tekst bij de foutcodes of het nummer daarvan?
Aandrijfriem en spanner zijn vervangen. Niet de distributie.
Heb echt geen idee wat de codes zijn die aangegeven worden. Ik zit ook op Ibiza dus alles is ook nog in het Spaans ;)
Het roken komt doordat er ergens een beetje olie lekt zegt de monteur. Misschien de pakking van de oliekoeler. Toen de riem was gesprongen zag ik wel allemaal olie op het blok.
Vind het ook allemaal een ingewikkeld verhaal
8 jaar
Geen andere garage/dealer die je om een 2nd opinion kan vragen in de buurt?
Wat voor kleur heeft de gelekte olie?
Kun je foto's maken?
Lid van de ANWB? Die eens bellen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Terracan of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar