Hyundai Santa Fe: Lagers drijfstangen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

Van het originele blok santa fe 2002 2.4 lagers versleten van de drijfstangen, slijtschade aan krukas, drijfstangen en de lager schalen totaal naar de knoppen. Motor KIA 2.4 (zelfde blok) ingebouwd en na 200 km lager schalen weer (al) naar de knoppen. Bij demontage bleken al 0.5 overmaatse lager schalen gemonteerd te zijn. Is dit een veel voorkomend probleem of heb ik gewoon pech? Hoe ontstaat dit?

pck

Geplaatst door pck (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Santa Fe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 10 jaar geleden

Was het een gereviseerd blok , of 1 van de sloop ?
Garantie ?
Als je overmaat lagerschalen hebt is ook de krukas geslepen , misschien dat dit niet helemaal goed is gegaan/daan.
Wat voor olie gebruik je , en hoe wordt de motor belast , elke dag 3 ton stenen erachter ?

pck (0), 10 jaar geleden

Het blok wat ik nu heb was gereviseerd volgens de verkoper. Helaas moest ik op uitzending voordat ik het blok in kon bouwen dus dat gebeurde as 5 maanden later..Half sythetisch 10-40. Ik rij een paar keer per maand met de paarden trailer erachter en een keer per jaar met de caravan naar België. Valt wel mee denk ik. Voor de beeld vorming na het vervangen van het vliegwiel kwam er na 200 km een ratelend geluid uit de cilinderkop. Ik heb de olie pan eraf gehaald en schoongemaakt daar trof ik in de olie slijpsel van de lager schalen aan helaas te ver doorgereden waardoor de krukas beschadigd was. Nu hoorde ik na het inbouwen van de andere motor hetzelfde geluid maar minder sterk. Weer dat pannetje gecontroleerd en ja weer slijpsel van de lagerschalen aangetroffen. |Even de drijfstangen losgedraaid en gezien dat er overmaatse schalen in zaten waarvan er een behoorlijk wat schade had. Het geluid wat je hoort zou je zweren dat het de kleppen zijn omdat je het zo hard in de kop hoort. Het lijken rammelende kleppen maar de ervaring zegt dat dit niet het geval is. Timing en zo klopt net de distributieriem vervangen. De wagen moet eigenlijk weg met die onkosten maar het wordt nu persoonlijk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.