Hallo medeforummers,
Ik heb nu een klein probleempje met de santa-fe ivm het ABS lampje. Na een rit met de caravan heeft de wagen 2 dagen stilgestaan en sindsdien brandt het lampje van de ABS konstant. Normaal moet die na een paar seconden uitgaan doch in mijn geval niet dus. Remmen is geen probleem en voel tijdens het rijden ook niets eigenaardigs aan de auto. Heb de wagen al eens uitgelezen met de elmscan en de software die ik gebruik is Proscan 5.9 en OBDdiag. Er was wel een foutcode doch deze had te maken met de temperatuursensor op de automatische transmissie (P0711). Dit heb ik opgelost en de code gereset. Echter, voor de rest is er nu geen enkele foutcode ivm ABS.
Aangezien het lampje blijft branden zelfs zonder te rijden denk ik niet dat het euvel de ABS ringen zijn (?). Iemand een ideetje ?
mvg,
Pascal
Geplaatst door Metalcat (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Santa Fe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Highway (145) PRO, 12 jaar geleden
Als een ring gebrokken is zal de lamp constand branden.
Hans4040 (330) PRO, 12 jaar geleden
Ringen controleren en zonodig vervangen..
Metalcat (0), 12 jaar geleden
Toch de ringen dan ? Zal ze deze avond eens controleren. Houd jullie op de hoogte.
Cheers,
Pascal
oldford (0) PRO, 12 jaar geleden
Ik denk dat je de verkeerde uitleesapparatuur gebruikt.
OBDDiag en Proscan zijn EOBD/OBD2 scanners en die kunnen alleen maar motor en bak.
Als het lampje brandt dan is er een storing opgeslagen. Even bij de dealer laten uitlezen.
Metalcat (0), 12 jaar geleden
ABS ringen zijn nog allemaal OK. Tegelijk ook de sensoren eens uitgemeten. Rechts voor blijkt stuk te zijn. Bij de drie andere geeft een ohm'se meting 1320-1350ohm doch rechts voor oneindig. Ga nu rechts voor vervangen en laat nog iets weten.
Hans4040 (330) PRO, 12 jaar geleden
oke...we wachten af
Metalcat (0), 12 jaar geleden
Eindelijk ertoe gekomen om de sensor te vervangen. Wat een geklooi, boutje afgebroken en sensor volledig vastgeroest. Beide moeten uitboren en voor de bout nieuwe draad trekken. Een werkje dat normaal gezien 10minuten duurt heeft nu een 4tal uur geduurd :o(((( Nadien nieuwe sensor erin, een 20tal meter rijden en opgelost. Het was dus de sensor rechts voor.
Bedankt voor alle tips.