Hyundai h200 diesel: losgelopen krukkaspoellie grote schade!!!!!!!!!!!

Bouwjaar: 1999

de voorste krukkas poellie is uitgeslagen op de krukkas en de sleuf in de krukkas voor de spie ook

ook is de krukkas aan een kant helemaal afgesleten door een kantelend efect op de krukkasspie

hierdoor moest de krukkas en distributie/balansas tandwiel

vervangen worden totaal 1600 euro !! aan nieuwe onderdelen



dit alles komt doordat er af fabriek een te lange krukas bout is gemonteerd

die word aangetrokken op 180nm maar kan net niet diep genoeg in het gat in de krukkas. en trekt daardoor de poelies niet vast genoeg achteraf blijkt dit een bekend probleem te zijn de nieuwe bout blijkt dan ook 5mm korter te zijn

wel erg slordig van hyundai !! dat de eigenaars van dergelijke autos hier niet voor gewaarschuwd worden.

wie heeft dit meegemaakt en weet of er een coulance/garantie regeling bestaat op deze (fabrieksfout)

anoniem-1573996169

Geplaatst door anoniem-1573996169 (0) , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai H200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

dupl-u-6891-5dd14775b6584+bertrossing (0) PRO, 20 jaar geleden

voor garantie is hyundai vaak niet thuis.ik ken dit probleem

of de krukas breekt af,een eindje veder als de poelie

anoniem-1573996169 (0), 20 jaar geleden

daar ben je goed mee

coupe1846 (0), 20 jaar geleden

is het al gelukt met de evt. garantie/coulance-regeling?

volgens mij krijg je bij hyundai 5 jaar garantie op gescheurde uitlaatspruitstukken en gebroken krukassen.

in dit geval is de krukas niet gebroken.

frans3288 (0), 20 jaar geleden

dit is een standaard probleem van de h200

twee kennisen van mij hadden een H200 en allebei het zelfde euvel.

het probleem kan wat onderdrukt worden als je de v snaar van de arco niet monteerd .

maar naar een halfjaar hadden beiden weer hetzelfde probleem

en dynamo,s is ook een zeer zwak punt.

Roel__van_Horne (0) PRO, 20 jaar geleden

wat die dynamo betreft,kijk bij h200 in de werkplaats goed naar de dynamobedrading op de dynamo.

Deze schuurt door langs een metalen klemmetje welke om de bedrading zit op de dynamo zelf.

Dat veroorzaakt kortsluiting die de ingebouwde regelaar stuk maakt

kanters (0), 19 jaar geleden

op motororen heeft hyundai 5 jaar coulance (ook op krukaspoeliebouten) maar de dealer houdt het op 3 jaar want hun krijgen alleen de materialen en een heel klein beetje arbeid vergoed, dus schieten ze er zelf bij in en doen ze moeilijk

De Steut (0), 18 jaar geleden

Mijn broer heeft dit zelfde probleem met een mitsubishi L 200 gehad, 4 jaar oud.
Koste hem een slordige 3000 euro.
3/4 jaar later scheurde zijn cilinderkop.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.