Een vriend van mij heeft een H 100 gekocht. Een oudje. Nu heb ik gehoord dat die blokken weleens stuk gaan. Iets met smering.
Is dat waar, en hoe zie je het dan aankomen?
Overigens ben ik een overtuigd diesel-rijder: eerst Jetta 1.6 1983 en nu Nissan Primera 2.0 1991.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rond de 150dkm wil er wel eens een poot(drijfstang) door het blok heen komen afhankelijk van de rijstijl
carterpan demonteren en drijfstanglagers inspecteren of mitsubishi blok monteren deze blijven wel heel
groeten marco
Een kapotte motor bij een H100 komt inderdaad wel eens voor. Er is echter maar één reden voor te vinden: GEEN OLIE PEILEN!!! Deze blokken verbruiken wel wat olie en iemand die dan niet peilt en bijvult heeft na verloop van tijd óf een ratel (lagers) óf een gat (drijfstang) in zijn blok.
Het is zaak om regelmatig olie te peilen en dan ook bij te vullen. Als je dat doet gaat zo'n blok echt wel 300.000km mee! (en ik kan er voorbeelden van geven)
Met vriendelijke groet,
KoreanCars.nl
Hallo ik heb een H200 ook met een ratel,kan ik zonder blok te demonteren nieuwe lagers zetten,en zijn het alleen drijfstang of ook de hoofdlagers.
vriendelijke groeten
Hans
inderdaad zonder olie, is het gelijk gebeurd.
bij mij gebeurde dit doordat de leiding naar de oliekoeler gesprongen was. nog voor het olielampje gaat branden lag er een lager uit.
wel slim om deze leidingen (200euro) bijtijds te vervangen
bij mij ging het fout bij 230000km en/of na 8jaar.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar