Hallo,ik heb een heel eigenaardig probleem.Ik krijg men Matrix alleen aan de praat met start pilote!!!
Als ik wat in de inlaatcollector spuit slaat hij onmiddelijk aan en rijdt hij prima maar na het stilleggen van de motor als ik opnieuw wil starten moet ik al enkele seconden starten eer hij aanslaat.Of de motor kouds of warm is maakt niks uit.Het lijkt wel of hij geen compressie opbouwd?Weet iemand wat dit het probleem kan zijn hij heeft slechts 107.000 km gelopen en steeds zonder geen enkel probleem.Alvast bedankt Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
johan werkt je gloei installatie wel?
groetjes jan.
[quote=jan T]johan werkt je gloei installatie wel?
groetjes jan.[/quote]
Het lampje werkt wel maar volgens de garage werken de gloeikaarsen toch niet als de motor warm is.
En als je 20 km gereden hebt en je legt de motor stil heb je na 1 minuut al problemen om hem aan de praat te krijgen.Dan spuit je wat start pilote in de collector en hup hij is vertrokken.
Toch bedankt voor de reactie.
18 jaar
Eerst en vooral vergeet die voorgloei, de gloeikaarsen bij een direct ingespoten dieselmotor zitten er enkel nog in om milieuredenen.
Waarschijnlijk zit uw probleem in 1 van de injectoren waar de retourklep (binnen in die injector) niet goed afsluit.Om dit te testen dient u de 3 retourleidingen los te maken aan de injectoren, (en aan de andere kant van die retourleiding dicht maken ) Dan start u de wagen en kijkt bij welke van de 3 injectoren aan de retour meer brandstof uit komt dan bij de andere 2, deze waar meer uitkomt, dit is een defecte. (dit komt omdat als je bij een common-rail de druk kwijt bent door 1 injector, de ander 2 ook hun druk kwijt zijn) Dit is een gekend probleem bij die injectoren.
[quote=wim12199]Eerst en vooral vergeet die voorgloei, de gloeikaarsen bij een direct ingespoten dieselmotor zitten er enkel nog in om milieuredenen.
Waarschijnlijk zit uw probleem in 1 van de injectoren waar de retourklep (binnen in die injector) niet goed afsluit.Om dit te testen dient u de 3 retourleidingen los te maken aan de injectoren, (en aan de andere kant van die retourleiding dicht maken ) Dan start u de wagen en kijkt bij welke van de 3 injectoren aan de retour meer brandstof uit komt dan bij de andere 2, deze waar meer uitkomt, dit is een defecte. (dit komt omdat als je bij een common-rail de druk kwijt bent door 1 injector, de ander 2 ook hun druk kwijt zijn) Dit is een gekend probleem bij die injectoren.[/quote]
We hebben het getest en inderdaad de 2de loopt het er zo uit en de 1ste en 3de niet.
We hebben een nieuwe besteld en morgen zullen we het weten of dit de oorzaak was .
Heb ook de leiding meebesteld want die schijnt nogal vlug te lekken.
Ik geef je moregen een seintje
Alvast bedankt!!!!!!!!!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Matrix of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar