close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai H 100 Diesel: Startproblemen

Bouwjaar: 2000

H100 met als bouwjaar 2000. 2,5liter diesel.
Er zijn start problemen, die zich hoofdzakelijk voordoen bij warm weer en na lange afstanden als het minder warm weer is. Ik ben er inmiddels achter dat er lucht in de brandstofleiding kan zitten, door dit er uit te pompen wil de motor soms wel starten.
De wegenwachters die er inmiddels bij zijn geweest zijn het er overeens dat er lucht in de brandstofleiding onstaat, ook lijkt het erop dat er brandstof(diesel) na druppelt op de cylinders, waardoor er een witte rookwolk uit de uitlaat komt bij het opnieuw starten. Bijkomstig probleem is een brandstofmeter die naar eigen willekeur aangeeft hoeveel er nog in de tank zit, zo nu en dan zelfs een negatieve waarde.

Geplaatst door

J.Visschedijk (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb een keer meegemaakt dat het aftappertje van het
filter valse lucht aanzuigt er lekt geen diesel maar er komt
wel lucht in De diesel zakt soms terug naar de tank

autobalk 0
badge

22 jaar

Brandstofmeter probleem word waarschijnlijk veroorzaakt doordat het veertje van de vlotter gebroken is. Dit veertje zorgt voor massa als de vlotter beweegt.


a.s.r. 0
badge

22 jaar

Het komt regelmatig voor dat het vlottertje onder in het brandstoffilter lek is zodat er lucht in het brandstofsysteem terecht komt.
Het beste is dit te controleren door beide brandstofleidingen aan de tank los te maken, de retour af te stoppen en met een handpompje de toevoer onder druk zetten.
Meestal is de lekkage zo snel op te sporen.

napoleon 0
badge

22 jaar


Ik heb laatst een startprobleem gehad met een h200 uit 1999 met een electronische br.st. pomp vooral bij warme motor, de motor moest altijd 3 a 4 seconde worden gestart voor hij aansloeg.

na lang zoeken, proberen etc,etc de oorzaak gevonden in de houder van de plug (die je eruit draait als je de plunjeruitslag wilt meten), deze houder is de afdichting tussen hogedruk deel en pomphuis. vooral bij warme motor lekt hier inwendig druk weg waardoor je eerst een bepaalde tijd moet starten.

hierop past alleen een speciale dop (soort van driehoek) die je goed vast moet draaien, ongeveer 120 Nm.

jos joersen 0
badge

21 jaar

Nog een oplossing voor je probleem gevonden?

Siem Bijman 680
badge vip badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.