Wij hebben een bizar probleem
één van onze drie zoontjes heeft een stokje in het contactslot gedrukt.
Deze krijgen we er dus niet meer uit, de sleutel gaat ongeveer voor 2/3 in het slot.
Heeft iemand een idee hoe het slot kunnen uitbouwen en we dit kunnen oplossen? (hetzelfde effect als afgebroken sleutel)
alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Patrick,
stuurkappen demonteren , contactslot zit vast met 2 afbreekbouten.....koppen zijn dus glad / puntig.
d.m.v. gebruik centerpunt en hamer voorzichtig lostikken van bouten ...en bij de dealer 2 nieuwe breekbouten halen kost je ongeveer 8,=
en dan kijken aan de keukentafel of je het stokkie er uit kan krijgen ........succes
groet Marcel
Probeer eens met een figuurzaagje , met grofe tandjes , het stokje eruit te trekken , zo haal ik vaak afgebroken sleutels uit een slot , misschien heb je geluk.
Hallo Allemaal,
Het stokje was er dus met geen mogelijkheid uit te krijgen. PFF!!
En omdat we geen reserve sleutels hadden heb ik op de sloop een complete slotenset gekocht met een aantal passende sleutels erbij.
Ik heb de startonderbreker laten zitten en de contacten overgezet op het nieuwe contactslot.(dus alleen het mechanische deel vervangen) echter wil de auto nu niet aanslaan (wel starten)
Mijn bedoeling was om de sleutel die bij de orginele startonderbreker hoort dichtbij de startonderbreker te plaatsen. (vastplakken i.o.d.
De stekkers van de startonderbreker en van contactslot zijn niet ontkoppeld geweest.
Ik heb de startonderbreker die bij het nieuwe slot hoort nog niet gemonteerd, want dan moet ik de orginele loskoppelen.
Heeft iemand een idee hoe ik die startonderbreker kan omzeilen?
Alvast bedankt voor je reactie
12 jaar
Update,
Ik heb de startonderbreker weer gedemonteerd en de orginele sleutel in de orginle startonderbreker geplaatst--> nu start hij wel.
De startonderbreker en sleutel zijn netjes verbonden met elkaar en weggewerkt in de stuurkolom.
Om het gat op te vullen heb ik de nieuwe startonderbreker geplaatst maar niet aangesloten.
Nu nog even de andere sloten monteren en rijden maar.
Tip laat geen kinderen met stokjes in de auto achter.
Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties en op naar het volgende probleem!
12 jaar
Laat ze niet achter het stuur zitten,de boel gaat naar de haaien door het gehang aan de stengels en het getrek overal aan.
Bij mij mochten ze er absoluut niet gaan zitten,te duur spul.
12 jaar
Vandaag heb ik een contactslot vervangen van een hyundai atos bouwjaar 2007. De sleutel van het oude contactslot draaide dan wel, dan niet. Op het laatst moest ik met een hamertje op de sleutel tikken, en toen draaide de sleutel weer. Tijd voor vervanging dus... Vandaag naar de sloperij geweest, en uit een ouder model heb ik de complete stuurkolom los geschroeft. Hetzelfde model lag er niet, maar zou wel makkelijker zijn geweest. Dit is zo gebeurt, vier bouten aan de onderzijde, dop 12, eentje los onder aan deonderzijde stuurstang, en allees is los. Je kunt dan alle stekkertjes loshalen, en je hebt de stuurkolom incl. knippelicht/ruitwisser schakelaars en contactslot eruit. Let op! de stuurkolom van een oud model verschilt van lengte! Dus heb ik thuis de breekboutjes uit het slot van de sloperij getikt, en die overgezet op de originele stuurkolom van de auto. De rede dat ik eerst de complete stuurkolom demonteerde, is dat je op de sloperij bijna niet de mogelijkheid hebt om de breekboutjes uit het slot te halen. Dat gaat thuis in de bankschoef makkelijk met en centerpoint, of klein beiteltje. (ze zitten een beetje verzonken, maar hebben maar een klein tikje nodig). Ik verving de breekboutjes voor gewone boutjes. Ik sprak met de sloprerij af de over gebleven spullen terug te brengen (com schakelaar, stuur, airbag, stuurcolom).
Na alles vast geschroeft te hebben, en alle stekkers weer verbonden, is alles klaar. LET OP ! haal de ring rond het oude contactslot eraf, en laat deze verbonden aan de kabelboom. Steek de oude sleutel door de ring, en zet hem met twee tyraps vast, zoals in de normale positie een sleutel in het contact zit . Dit moet je zo doen, anders start de auto niet meer. Rol dit geheel op, (ring, oude sleutel en kabeltje) en verstop dit ergens onder het dashboard. De ring van het nieuwe contactslot kun je gewoon laten zitten, maar sluit hem niet aan! (de computer van je auto herkent nu het chipje van je oude sleutel). Zorg dat je bij de montage de stang met vertanding aan de onderzijde van de stuurkolom diep genoeg in de opening duwt waar je hem in vastschroeft! Er zit in de stang aan de onderzijde met vertanding een uitsparing, zodat de bevestigings schroef er weer makkelijk in gaat. (even goed met een lampje in schijnen) In twee uurtjes had ik het klaar. Het stuur kun je daarna rechtzetten, dmv de airbag los te maken, stuurwiel bout los maken, de sleepring van de airbag meedraaien in positie, en weer vast zetten. De deursloten en het kofferbak slotje zijn ook makkelijk over te zetten, dan heb je overal dezelfde sloten, en sleutels. Deurpanelen zijn er zo af, half uurtje extra werk. Mocht je er ook aan beginnen, Succes!
R smits,
bedankt voor je bijdrage, maar dit probleem stamt uit 2012 en is al opgelost.
Snap Ik, maar ik plaatste het voor andere mensen die naar een zelfde soort probleem zochten op internet. Snap dat je niet vanaf 2012 met een slot aan het tobben bent...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Atos of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar