close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai H200: stotterende h200

Bouwjaar: 1999

gaat om 2.5 td 1999 km stand 180.000 bij 176.000 km gereviseerd
na een periode van een maand of 6 begint de bus weer af en toe te stotteren kabels zijn al gesoldeerd .
het lijkt alsof als het vochtig is het terug komt na lange rit 200km was het weg maar de volgende dag smorgens stotterde hij weer
de auto heeft er al lange tijd last van alleen het rare is dat het zo weer een half jar wegblijft en dan opeens weer terugkomt rara wat zou het kunnen zijn ??? is wel zeeeeeeeeeeer irritant


ben bij hyundai subdealer peemen in oosterhout geweest en zij hebben het probleem opgelost kabelboom open gehaald en er zat een storing in de massa kabel een goede garage en beter als menig dealer en superservice!!!!

Geplaatst door

gvanderlaan (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Ze dachten bij mij in de garage of de brandstofpomp of de verstuivers.
Kan geen kwaad om na te vragen of dit ook bij jou bus is nagekeken cq vervangen

GERARD EN CHRISTIAAN
IS HET BIJ ACCELEREN,DAT HIJ STOTTERT?
GR LUIS

VINK 0
badge

18 jaar

ook ja maar ook als je bv op de snelweg zit dan schokt ie een beetje en dan weer 5 minuten niks lijkt wel iets met vocht of kou te maken te hebben verstuivers zijn nagekeken speelt dus eigenlijk al 5 jaar maar het probleem is dat het niet altijd is

gvanderlaan 0

18 jaar

Bij mij is het stotteren en onregelmatig lopen bij het starten. Daarbij komt dan ook wat blauwe rook. Na een minuut is het weg, en blijft weg tot de volgende dag. Olie verbruik is er nauwelijks tot nu toe. 0.5 liter per 5000 km

Hebben jullie beiden al gedacht van de egr-klep uit te schakelen, niet gewoon het vacuumdarmpje aftrekken maar een ijzeren plaat voor de egr-klep plaatsen.Egr-kleppen durven al eens niet goed afsluiten of open gezogen te worden.
Ooit al eens de ecu op foutcodes laten uitlezen?

wim12199 0
badge

18 jaar

zal ik eens laten doen bedankt alvast

gvanderlaan 0

18 jaar

ECU geeft geen foutcodes volgens de garage.
Maar de EGR klep? Zegt mij als leek niets. Waar kan ik die vinden en wat moet ik precies doen

Als je de voorste afdekking losmaakt van de motor afdekking zie je aan de linkerkant een vacuumventiel zitten op een leiding die van het uitlaatspruitstuk loopt naar de inlaat spruitstuk, deze vacuumklep bedient de EGR klep die dar tussen zit.
Ik heb het ?rubber? slangetje wat de vacuumklep aanstuurt met een tiewrap dubbelgevouwen en afgebonden.
Verder zie je een slang vanaf het kleppendeksel naar het luchtfilter gaan, deze bij het luchtfilter losmaken, verlengen met een stuk tuinslang en naar beneden laten aflopen.
Het ingangskanaal van deze slang op het luchtfilter afsluiten.

Geen rommel meer in je luchtfilter en met uitgeschakelde EGR klep geen roet meer in je inlaat systeem, iets meer trekkracht in deellast en minder roet uitstoot.
Groet,

Cor

P.S.

Ben nu bezig met het toevoegen van 0.15% aceton in de diesel, dat is 90 cc op 65 liter brandstof.

Bij het tanken eerst de aceton erin, dan diesel, let op dat er geen aceton op je lak komt.

Motor reageert wat vlotter, zal brandstof verbruik weer bijhouden over langere periode om te zien of het inderdaad verschil uitmaakt.
De erste tank er bijna door, lijkt te helpen, wordt vervolgd.

;)

Cor1822 0
badge

18 jaar

Gerard!!
Heb je de EGR klep laten afdichten ondertussen?? Ik zou graag willen weten of het een goed resultaat heeft gegeven?

Heb je he,,, vragen en niet ff de oplossing erbij voor anderen....

Bah

Cor1822 0
badge

18 jaar

ben vandaag van de garage afgekomen 13 juni ben naar peelen in oosterhout geweest de draden opnieuwdoorgesoldeerd maar stotterde weer kosten 156 euro toen eergisteren de bus er weer heengebracht en vanmorgen weer opgehaald gaf foutcode geen massa aan de kabelboom verder opengehaald en schijnbaar nog een los contact gevonden ben naar waalwijk gereden en nu geen last meer {voor hoelang ???}
trouwens hoefde de 2e keer niets te betalen en werd bij peellen gelijk geholpen een pluspunt

gvanderlaan 0

18 jaar

Er zijn 3 stekkers in totaal bij de dieselpomp.

Ik houd ze regelmatig schoon, losmaken, controleren, contact 60 erin, en weer dicht, dan waterdicht inpakken.

Tot nu toe met de H200 van 06-2000 daar geen problemen mee gehad, alleen de relais schakeldraad van de start motor heeft een stekkerverbinding onder de accubak, deze rot ook wel eens, heb ik laten vervangen.

Hoop dat het nu over is voor jullie.
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Het slangetje wat van de EGR-klep aanstuurd, is dat een dun(klein) rubber slangetje?

Ik heb namelijk 0.15% aceton (90cc) toegevoegd op een volle tank, de 2 stekkers naast de brandstofpomp verwijderd en doorgesoldeerd en de EGR-klep afgesloten zoals hierboven beschreven door cor.

M'n h200 reageerd nu wel anders(iets beter) maar nog steeds irritant!

groeten Leo.

leewoo 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.