👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
2 weken geleden na t plaatsen van een nieuwe accu begon de auto na 2 dagen soms te tikken voordat hij startte.
Dit deed hij niet iedere dag.
Ben ermee naar de garage gegaan en die hebben een nieuwe accu WEER geplaatst.
Startmotor is in orde wordt mij verteld.
Deze nieuwe accu zit er net 3 dagen in en nadat ik net vanuit de sportschool naar huis wou gaan weer tikken en daarna pas starten.
Ben direct naar de garage gegaan en t probleem weer verteld.
Ze hebben nu even geen idee wat t zou kunnen zijn en pas woensdag gaat de auto weer naar de garage.
Iemand anders een tip/idee?
Accu wordt naar mijn weten gewoon goed opgeladen,want zoals ik al zei..hij doet dat tikken niet altijd.
Er is een Bosch 60ah/680 AH in gegaan.
Zelfde accu als voordat ik hem verwisselde.
Ben ff radeloos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
startrelais?
Geen idee.
Ik krijg t antwoord dat de startmotor in orde is.
3 jaar
Ga naar een garagebedrijf dat eerst metingen verricht i.p.v. op goed geluk onderdelen te verwisselen.
3 jaar
Ik denk dat het massapunt op de linker veerpoot slecht is. Al meerder keren meegemaakt. Laat het spanningsverschil maar eens meten tussen motorblok en de min van de accu.
Ok..dat zou ik zelf wel kunnen proberen door te kijken naar de staat van het kabeltje en waar hij massa maakt?
3 jaar
Arjan..ik denk dat je gelijk hebt joh.
Ik heb net mijn zwarte startkabel gepakt,deze op de - pool aangesloten en de andere klem op een kaal boutje.
En hoppa starten zonder tikken.
Motor uitgezet, weer geprobeerd en weer gelijk starten.
Daarna de klem losgehaald van het boutje..sleutel omdraaien en tikken.
Morgenochtend ga ik de - ff loshalen en ff met staalborstel schoonmaken.
Waar de massa kabel op t chassis zit is wat gecorrodeerd.
Hopen dat dit t is.
En zo ja...ga ik ff langs de garage om tekst en uitleg te vragen, want ze hadden gemeten zeiden ze en gelijk nieuwe accu ingegooid🤔
3 jaar
Het probleem is volgens mij dat op de veerpoot een moer is geklonken/geperst. Daarop wordt het kabeloog van de massakabel met een boutje gemonteerd. De geklonken moer maakt slechte verbinding met de carrosserie. Je kan het alleen maar meten met een multimeter. Je zal er zo weinig aan zien.
Beste is om de geklonken moer te verwijderen en een bout met moer te monteren. Zorg dat er geen lak tussen de verbinding zit. Wat vaseline er tussen smeren.
Ik kan evt ook het metaal waar t oogje op zit schoonmaken van lak natuurlijk.
Ik ga morgen eens rommelen
3 jaar
Mooi, gelukkig een oplossing.
Arjan super bedankt.
Het viel niet mee want het moertje van het boutje draaide mee.
Afgezaagd en op een ander punt geplaatst en hoppa lopen
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai ix20 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar