Hyundai ix20 2011: Tikken bij starten..weer

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G4FC, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 92

2 weken geleden na t plaatsen van een nieuwe accu begon de auto na 2 dagen soms te tikken voordat hij startte.
Dit deed hij niet iedere dag.

Ben ermee naar de garage gegaan en die hebben een nieuwe accu WEER geplaatst.
Startmotor is in orde wordt mij verteld.

Deze nieuwe accu zit er net 3 dagen in en nadat ik net vanuit de sportschool naar huis wou gaan weer tikken en daarna pas starten.

Ben direct naar de garage gegaan en t probleem weer verteld.
Ze hebben nu even geen idee wat t zou kunnen zijn en pas woensdag gaat de auto weer naar de garage.

Iemand anders een tip/idee?
Accu wordt naar mijn weten gewoon goed opgeladen,want zoals ik al zei..hij doet dat tikken niet altijd.

Er is een Bosch 60ah/680 AH in gegaan.
Zelfde accu als voordat ik hem verwisselde.

Ben ff radeloos

Ramon1976

Geplaatst door Ramon1976 , lid sinds 1 maand geleden

6 Reacties

Master_, 1 maand geleden

startrelais?

Ramon1976, 1 maand geleden

Geen idee.
Ik krijg t antwoord dat de startmotor in orde is.

Hempie1, 1 maand geleden

Ga naar een garagebedrijf dat eerst metingen verricht i.p.v. op goed geluk onderdelen te verwisselen.

arjankempeneers PRO, 1 maand geleden

Ik denk dat het massapunt op de linker veerpoot slecht is. Al meerder keren meegemaakt. Laat het spanningsverschil maar eens meten tussen motorblok en de min van de accu.

    Ok..dat zou ik zelf wel kunnen proberen door te kijken naar de staat van het kabeltje en waar hij massa maakt? - Ramon1976, 1 maand geleden
    Arjan..ik denk dat je gelijk hebt joh. Ik heb net mijn zwarte startkabel gepakt,deze op de - pool aangesloten en de andere klem op een kaal boutje. En hoppa starten zonder tikken. Motor uitgezet, weer geprobeerd en weer gelijk starten. Daarna de klem losgehaald van het boutje..sleutel omdraaien en tikken. Morgenochtend ga ik de - ff loshalen en ff met staalborstel schoonmaken. Waar de massa kabel op t chassis zit is wat gecorrodeerd. Hopen dat dit t is. En zo ja...ga ik ff langs de garage om tekst en uitleg te vragen, want ze hadden gemeten zeiden ze en gelijk nieuwe accu ingegooid­čĄö - Ramon1976, 1 maand geleden

arjankempeneers PRO, 1 maand geleden

Het probleem is volgens mij dat op de veerpoot een moer is geklonken/geperst. Daarop wordt het kabeloog van de massakabel met een boutje gemonteerd. De geklonken moer maakt slechte verbinding met de carrosserie. Je kan het alleen maar meten met een multimeter. Je zal er zo weinig aan zien.
Beste is om de geklonken moer te verwijderen en een bout met moer te monteren. Zorg dat er geen lak tussen de verbinding zit. Wat vaseline er tussen smeren.

    Ik kan evt ook het metaal waar t oogje op zit schoonmaken van lak natuurlijk. Ik ga morgen eens rommelen - Ramon1976, 1 maand geleden

Beste antwoord, geplaatst door arjankempeneers PRO, 1 maand geleden

Mooi, gelukkig een oplossing.

    Arjan super bedankt. Het viel niet mee want het moertje van het boutje draaide mee. Afgezaagd en op een ander punt geplaatst en hoppa lopen - Ramon1976, 1 maand geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai ix20 of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.