auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai Coupe: . Toerental te laag als de motor net gestart is...

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo iedereen...

heb een vraagske... heb nu een 2dehandse auto gehaald...
en de auto zijn toerentall zit rond de 400-500 als ik hem net gestart heb...
en de eerste 5min als ik ermee rijd en ik duw mijn koppeling in valt hij uit omdat hij dan in 1maal naar onderzakt...
en als hij 1maal warm is dan start hij weer slechter... dan moet ik een hoop gas bijgeven om hij terug aan te krijgen...
maar dan zitten zijn toerentall weer snellen terug hoger...
maar altijd als ik hel net heb gestart is de toerentall te laag...

nu de auto had 990000km... waarvan de riem gesprongen is kleppen en alles over...
dus steekt er nu een andere motor in met 41000km... deze heeft wel van 2003 still gestaan...
kan het daarvan zijn dat hij zo slecht draait in begin???
wat hij ook heeft tijden het rijden is... hij reageerd presies niet goed als ik gas geef enzo...
duw ik de pedaal een beetje in dan krijg die te weining presies(trek hij bijna niet op... duw ik hem tot in de helft is er bijna niks verschill...
maar duw ik hem iets over de helft begint die opeens weer volle gaas bijna te geven...

mja ze hebben mij verteld dat ik er een 2000km moet mee rijden en dat het dan voorbij gaat...
omdat de motor lang heeft stil gestaan enzo... maar wil het hier toch eens ff vagen wat jullie ervan denken???
of is er iets wat ik kan doen dat hij niet zo snel stillvalt in begin???

Geplaatst door

LeFeTEc (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jorden ;wel een moeilijk verhaal ,maar je kunt beginnen met de uitlaat controle. Komt er voldoende gas uit? Door het lange stilstaan en zo nu en dan een startpoging kan deze inwendig geblokkeerd zijn. Ook de kat. kan geen doorstoming meer hebben. Schroef die uitlaat los VOOR de kat.en probeer of er nu wel toeren in zitten. Succes.

Punt 65
badge

13 jaar

Hallo ben er weer... heb een beetje afgewacht... en ik kan vernemen dat de auto het zelfde probleem nog altijd heeft...
en heb er ondertussen 5000km mee gereden... er zit een nieuwe kat op dus dat kan het al niet zijn...
zijnt rolantie heb ik bij het starten hoger gekregen door een klein gaatje in een buisje te maken... waardoor hij meer lucht binnenkrijgt... maar dan zitten zijn toeren na een paar seconden weer iets te hoog... rond de 1000...
nu dat is niet het grootste probleem nu...
het echte probleem is als ik ongeveer een 5-10min rijdt begin hij na een tijd te stottere als ik in het eerste of tweede versnelling wilt optrekken onder lagere toeren... is eigenlijk wel heel iritant... als ik de auto herstart rijd hij terug normaal voor de volgende 5-10min
wat ik heb gezien is dat de boegies zwart zien... (dus hij krijgt te veel benzine)
en dan heb ik ook gezien de boegies die erin zitten zijn niet de juisten... maar heb gehoord dat het geen kwaad kan normaal..

hopelijk weten jullie hier een oplossing voor...

mvg jorden

LeFeTEc 0
badge

13 jaar

Jorden op deze motor zit een zelfregelende injectie. Na een aantal jaren kan door slijtage of vervuiling veranderingen in het draaien van de motor optreden. Je kan dan als leek wel aan afstellingen gaan draaien of een bypas boren maar dan raken andere afstellingen in de ECU ontregelt. Je raakt nu van de wal in de sloot!!!!!!! Maak alles weer origineel en laat uitlezen of er een fout is opgeslagen. Ook kan je de stationair-regeling reinigen met een carb. reiniger. Succes.

Punt 65
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.