Auto valt ineens uit en start niet meer wanneer deze op temperatuur is.
Na 20 min wachten werkt de auto weer. Deze valt dan na 10 minuten stationaire draaien weer uit.
Wil wel starten(startmotor) maar slaat niet aan.
Na wat testen kwam ik erachter dat de bougies niet vonken in deze dode tijd.
Wanneer ik met de auto rijd werk alles prima maar dan na enkele minuten valt hij ook opeens uit. Alle lampjes op het dashboard branden wel (contact aan), verlichting werkt ook.
De auto wil hierna niet meer aan slaan. Pas na een half uur stilstaan doet hij het weer even.
getest: Startonderbreker
Bobine gewisseld
Nokkenas positie sensor gewisseld
startonderbreker getest
Massa kabel getest
accu en dynamo werken goed
Dit is toch een mysterie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee hoor er wordt iets warm en dat zorgt er voor dat de auto uitvalt , als dit onderdeel afgekoeld is werkt het weer.
Verdachte is de bdp sensor bv.
bedankt voor t mee denken, ik zal de bdp sensor wisselen vandaag. Ik laat weten wat het opleverd;)
1 week
De krukaspositie sensor gewisseld vandaag. Daar kom je niet makkelijk bij trouwens maar gelukt:) 's middags ff proefdraaien en hij is nog niet uitgevallen. Nice!
1 week
ontstekings module in de vriezer leggen daarna monteren en kijken of ie weer aanslaat
Dat is een goed idee. Ik ga er mee aan de slag vandaag ik laat het weten.
1 week
Ik heb de hele ontsteking zijde van het blok uitgebouwd op zoek naar de Module. Accu , luchtfilterhuis alles weg. Kan hem niet vinden. Heb wel op de onderdelenlijn foto's gevonden hoe deze eruit moet zien voor de Getz G4EA motor. Raar maar waar zit ie? zie foto
inmiddels wel de Krukassensor vervangen en ik heb goed hoop;)
1 week
1 week
ik heb ook even meegekeken op internet maar ik denk dat deze ergens op de cilinderkop zit geschroefd aan die halve maan beugel te zien
ik heb een foto gevonden van een sloopmotor en volgens mij zit deze module onder tegen de bobine's geschroefd ondersteboven
als dat zo is dat die daaronder tegenaan zit dan is dit effe in de vriezer leggen een lastig probleem als je deze klachten blijft houden en je komt er niet uit zou ik hem toch vervangen
Hij zit niet onderaan de bobine bij mij hoor, heb al drie keer de bobine verwijderd en een op de sloop gehaald daar zat hij ook niet op. Ik vermoed dat deze module er niet zo uitzit als op de foto met zo'n half ronde beugel eraan. Of hij is kwijt of mist dan verklaard dat een hoop.
1 week
kwijt of mist kan niet dan loopt hij helemaal niet
mooi dus hij zit erin maar waar. Ik heb een vermoeden dat hij ivm koeling op het metaal van inlaatspruitstuk/luchtinlaat geschroefd zit. Ik ga Hyundai bellen straks.
De vaste monteur weet dit als het goed is.
1 week
Maar je rijd nu met de auto , als hij nu niet meer uit valt waarom dan nog verder prutsen.
Dat is op waar zich maar zo begon het ook allemaal. Soms viel hij uit. Ik wil ook nu weten waar de ICM/ontstekingsmodule zit. En eigenlijk vervangen.
1 week
Ontstekingsmodule eindelijk gevonden. Boven op de linker veerpoot. Moet je maar net weten. Alles vervangen en nu maar rijden. Hoop dat het opgelost is zo. Bedankt voor t meedenken.
1 week
Ik was met een nieuwe bdp sensor al gaan rijden maar dat is persoonlijk.
deze zou je wel makkelijk hebben kunnen testen als hij afslaat dan een boterhamzakje met ijsblokjes erop houden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Getz of stel zelf een nieuwe vraag.
2 weken