Het probleem is vermogen verlies in de bergen (duitsland, zwitserland en italie)
als we in de bergen rijden verliezen we vermogen zelfs zoveel dat we door de vrachtauto's ingehaald worden.
Ik schakel terug en trap hem helemaal door in toeren maar we komen gewoon niet sneller vooruit. hij pakt gewoon niet door.
Zowel op Gas als Benzine het zelfde probleem.
Bij verschillende dealers geweest Italie, Duitsland en natuurlijk hier in Nederland.
Geen foutcode te vinden, bougie kabels vervangen omdat hij stotterde als de airco aanging (niet geholpen)
Luchtmassameter vervangen i.v.m. lucht ijlheid (niet geholpen)
bougie's vervangen (niet geholpen)
Luchtfilter vervangen voor een K&N filter (wel verbetering maar het probleem blijft)
ESP sensor/schakelaar vervangen i.v.m. een tucson probleem ano 2006
De auto op de vermogenbank gehad en daar kwam uit dat hij 20 pk minder heeft dan voorgeschreven.
Van dit probleem merken we in nederland niet heelveel dus het lijkt erop dat het alleen in de bergen ontstaat.
De dealers komen er niet uit weet iemand iets over dit probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De meting op de vermogensbank (rollenbank?) is in Nederland gedaan?
Is er toen op benzine of op LPG gemeten, of op beide?
Is er toen gelijktijdig een lucht/brandstof mengsel verhouding gemeten?
Kun je iets uploaden van een resultaat van die meting? Grafiek, data?
Hallo Old Ford,
We hebben de auto getest op Gas en Benzine en eigenlijk met de wonderlijke uitkomst
OP GAS HAD DE AUTO 1 PK MEER
de tweede vraag over lucht/brandstof mengsel weet ik niet misschien kun je wat uit de bijlage halen.
ik heb een grafiek en een data overzicht geupload
Hopelijk kun je hier wat mee.
[url=http://postimage.org/image/py1n2airv/][img]http://s17.postimage.org/py1n2airv/SCAN0...[/img][/url]
12 jaar
Hierbij de data van de vermogenbank
[url=http://postimage.org/image/48kncnv2x/][img]http://s12.postimage.org/48kncnv2x/SCAN0...[/img][/url]
12 jaar
De helft van de oplossing staat er al bij: luchtmassa meter geeft te weinig aan.
Dat kan komen door valse lucht, dat er echt te weinig lucht wordt aangezogen (probleem in de kop), of gewoon een verouderde lmm die te weinig aan geeft.
Wat geeft de fuel trim (Long Term Fuel Trim) aan als je die uit (laat) lezen?
Ik denk kleppen probleem.
Ik weet niet wat de km stand is,maar deze blokken kunnen slecht tegen lpg.
De zetels zijn snel weg.
12 jaar
De luchtmassa meter hebben we al vervangen maar teweinig luchtaanzuig (probleem in de kop) moet ik er dan niet altijd even veel last van hebben??
verder heb ik een PDF bijgevoegd met verschillende uitlees momenten. hopelijk kun je hier iets mee.
[url=http://postimage.org/image/fws2gkp1h/][img]http://s10.postimage.org/fws2gkp1h/SCAN0...[/img][/url]
12 jaar
Hallo Primera,
De auto heeft nu een kilometerstand van 108.000, we hebben er gas inlaten bouwen bij een kilometerstand van 74.000 en
tegelijkertijd een kleppensmeersysteem om verbranding te voorkomen van de kleppen.
dus veel kilometer hebben we niet gereden op gas.
de auto hebben we nu ruim twee jaar en gelijk bij aankoop Gas G3 inlaten bouwen.
regelmatig terug geweest bij het gasinbouwstation maar aan het gas ligt het niet alles is goed volgens de gasinbouw monteur.
12 jaar
Dan denk ik aan wat oldford al opperde,valse lucht of lmm.
Als het zich alleen voordoet in de bergen,dan ga je toch een beetje in die richting denken.
Dat smeersysteem,dat is het systeem met een fles die is aangesloten op het inlaat trajekt?.
Het druppelaar systeem van vialle,het zo geheten flash lube?.
Dit systeem word ingebouwd bij auto's waar bij de kop problemen kan geven.
Nou weet ik dat de tucson heel slecht tegen lpg kan,daar helpt geen smeersysteem tegen.
Als er geen lekkage is op het inlaatrajekt of lmm,dan zou ik een cilinder lektest laten doen.
Maar concentreer je eerst op valse lucht of de lmm.
12 jaar
Het probleem wordt alleen in de bergen duidelijk ervaren, maar het bestaat hier in het vlakke NL echter ook.
20 pk verlies bij de vermogensmeting met een duidelijk te lage hoeveelheid lucht.
Onbelast ziet het er allemaal redelijk uit, dan kan de uitlaat/katalysator nog verstopt zitten.
Als het verbrande mengsel niet weg kan, komt er niet de volle hoeveelheid verse lucht binnen.
Eerst zorgen dat de boel op benzine weer goed loopt, dan pas naar het gas kijken, anders blijf je bezig.
Toe aan rondje kleppen stellen. Blok kan niet tegen LPG ookal zit er smeersysteem in. Na bijna 35k kan er best een klepje of wat te strak staan. Meet ff compressie.
Oldford,
de uitlaat en katalysator deze worden toch standaard getest bij de APK??
of kan een katalysator plot defect gaan.
12 jaar
Allen,
Ik heb gisteren de actuator stationair-toerentalregeling en de plunjer van carterventilatieklep schoongemaakt en de auto rijd een stuk rustiger.
bij het wegtrekken geen gestotter of gestoot meer.
kunnen deze onderdelen ook een negatief effect geven op je vermogen??
12 jaar
Compressie meting laten doen bij de dealer, resultaat keurig netjes meneer.
Katalysator ook niet verstopt.
Een andere klacht die ook in deze auto zit is dat de auto iets stottert als de airco aan staat.
Kan dit ook iets met het vermogen probleem temaken hebben
12 jaar
Een compressie meting zegt niks over de stand van de kleppen,kunnen alsnog te strak staan.
En een cilinderlektest is meer van toepassing op het controleren van de kleppen of ze helemaal sluiten.
Oldford heeft ook al een aanwijzing gegeven omtrent de lmm,heb je daar nog wat mee gedaan.
12 jaar
De LMM hebben we vorig jaar okt. laten vervangen orgineel ( 678,-) en bijna geen verschil.
Eigenlijk zeg je verder dat we de kleppen moeten laten controleren op afstelling.
Ik ga zelf de gasklep nog even controleren of deze wel helemaal open gaat bij vol gas.
12 jaar
Hopelijk de laatste vraag,
Iets waar ik niet naar gekeken had omdat deze door de dealer reeds was vervangen de pakking van het uitlaatspruitstuk.
Na controle blijkt dat er 1 bout niet vast zit (schroefdraad helemaal weg)
nou zit er een aluminimum pakking tussen en deze is bij de los zittende bout helemaal geoxideerd dus lekkage.
kunnen mijn problemen daar vandaan komen.
vermogenverlies / stotterend rijden
12 jaar
Kan het prioblemen geven? Ja. Al jouw problemen? twijvelachtig.
Binnen komende zuurstof verstoort het lambda signaal.
Alleen bij de eerder getoonde waardes van de metingen was daar geen spoor van te bekennen.
Fout kan veel veroorzaken, maar niet dat de motor minder lucht gaat aanzuigen.
Lekt het nu wel, dan zal nu je brandstofverbruik een stuk hoger zijn.
Bij stationair draaien en gasgeven lekt hij niet voelbaar maar aan de pakking kun je wel zien dat hij lekt
de pakking is op die plaats grijs/wit uitgeslagen en een beetje gekoekt.
het brandstof verbuik is 1 op 8,5 op benzine gemeng gereden snelweg en binnenstad.
het brandstof verbuik is 1 op 8,0 op gas gemeng gereden snelweg en binnenstad.
het verbruik is hoog maar daar staat volgens mij de Tucson om bekent.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Tucson of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar