In onderhoudsboekje staat vervanging bij 120.000 en in instructieboekje bij 160.000.
Bij mijn garage wordt gewerkt met bosch diagnose en dit systeem geeft aan vervanging bij 150.000
De merkdealer geeft aan dat voor het jaar 2006 (mijne is op kenteken gezet in september 2006) een deel van het jaar sprake is van vervanging bij 120.000.
Mijn auto heeft nu gelopen 132.000 km en ik heb deze met groot afleverpakket gekocht (incl grote beurt) bij 122.500.
voor is dus wel van belang wanneer formeel vervangen moet worden aangezien bij vervanging op 120.000 de garage dit eigenlijk nog zou moeten oppakken.
Ik heb nog garantie tot 137.500 km
wie kan mij uit de brand helpen?
Geplaatst door j.schijven62 (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Santa Fe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
ephy (0) PRO, 13 jaar geleden
wat de dealer voorschrijfft is leidend 120.000 km dus.
Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden
Dit is een lastige.
Als eigenaar zou ik zeggen ; "ik neem geen risico en vervangen hem bij 120.000km".
Maar de verkopende partij kan heel goed gedacht hebben: "we doen het wel bij 160.000 km, dan betaalt de klant tenslotte de rekening".
Schijven, ik zou als ik jou was, een goed gesprek aanknopen met de verkoper. En hem hierop wijzen. Hij zal niet alles, gratis, willen doen, maar een 50: 50 regeling zou al mooi zijn. Of niet dan.?
Shoot .............
j.schijven62 (0), 13 jaar geleden
Heb probleem nogmaals aan garage voorgelegd en zij nemen nu contact op met merkdealer. Komende week krijg ik dan bericht. Dank jullie!
Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden
Prima, ben benieuwd wat hiervan de uitkomst wordt.
S6
riennoot (0) PRO, 13 jaar geleden
ik heb dit al eens voorgelegt bij de importeur omdat ik er ook van in de war raakte, daar zeide ze dat het interval om de 120.000 kilometer is en blijft.
groeten Rien
Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden
Je moet uitgaan van het modeljaar (fabrikagedatum) en niet wanneer de auto op kenteken is gezet...
j.schijven62 (0), 13 jaar geleden
Ik ben er uit. De verkoper heeft aangeboden de distributieriem en waterpomp onmiddellijk te vervangen en als coulance een prijs gehanteerd van 450,- all-inn. Thanks voor jullie bijdragen aan de oplossing.
Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden
Mooi dat het zo opgelost wordt, hoewel de prijs niet spectaculair is...
All in prijs distributie is normaal 429,=
waterpomp 75,=
Is totaal dus 504,=
primera p11 (0), 13 jaar geleden
Jij hebt de auto met groot afleverpakket gekocht inclusief grote beurt.
Dan zijn de kosten voor het niet tijdig vervangen van de riem voor rekening van de verkopende partij.
De garage in dit geval,zij hadden de riem dus volgens fabrieksspecifikatie moeten vervangen.
Is niet gebeurd,dus nu ga jij iets betalen wat hun verzuimd hebben.
Daar komt nog bij dat die kosten van dat afleverpakket ook op jouw conto gekomen zijn,want garantie betaal je echt zelf.
En nu mag jij zelf voor die kosten op draaien,daar zouden ze bij mij niet mee wegkomen.
Stel nou dat die riem breekt in de garantie periode,zouden hun dan kosteloos de motor repararen?.
Of zou het dan ook een coulance regeling geworden zijn?.
Het is helemaal niet netjes opgelost.