Jaguar 420 G: Motor van Jaguar verzuipt

Bouwjaar: 1968, Brandstof: Benzine

Ik ben eigenaar van een Jaguar 420 G bouwjaar 1968 en wil hem restaureren .
Het eerste probleem dat ik tegenkom is dat , telkens ik de auto start en de benzineschakelaar laat aanstaan , begint de motor uit te vallen , van zodra ik de benzineschakelaar uitzet , komt hij terug op toeren maar valt hij uit omdat hij geen benzine krijgt natuurlijk , als ik de benzineschakelaar terug aanzet loop hij weer maar als de schakelaar blijft opstaan valt de motor stilaan uit , volgens mij krijgt hij dan teveel benzine (om dus te blijven rijden moet ik de benzineschakelaar telkens aan en na 2 minuten weer uitzetten en dat blijvend doen indien ik wil blijven rijden.
De wagen heeft wel een aantal jaren stilgestaan.
Volgens mij krijgt de motor teveel benzine of is er teveel druk , wie kan mij hierbij helpen of heeft dit ook al eens meegemaakt, moet ik mischien alles reinigen SU Carburators , filters enz.....
of is er meer aan de hand .
Wie kan mij uit de nood helpen????

Sandandonio

Geplaatst door Sandandonio (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Jaguar 420 G? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Mausx (0), 12 jaar geleden

Blijven de vlotters niet hangen. SU's goed schoonmaken. kijken of de naalden niet versleten zijn en of de choke niet blijft hangen.
verder kan daar weinig mis mee gaan.
wel een beetje dunne olie in de demper doen. of als het oude olie is, schoonmaken en nieuwe olie er in.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Als alle carb. s overlopen ,te zien als je de inlaat demonteert zal de pompdruk te hoog zijn. Deze mag/moet niet hoger zijn dan 1/4 bar. Zelf zou ik me daar het laatst zorg over maken . Wat Maurice ook al zegt ,het is een veel voorkomend probleem . Alles in die carb. moet goed gangbaar zijn en afsluiten als nieuw. Als je nu die motor voor ieder geintresseerde laat lopen is alles door roest aangetast eer de restoratie een eind heeft . Conserveren is beter.
Succes.

Sandandonio (0), 12 jaar geleden

Hallo Maurice,
Bedankt voor de tips, ik zal de komende week de vlotters en de SU's eens demonteren en schoonmaken alsook de vlotters en naalden nakijken, wat de choke betreft heb ik een vraag, heeft de motor maar een choke of heeft iedere SU een aparte choke? Ik ben niet zo goed in Engelse wagens ,ik heb altijd aan Mercedes gewerkt maar Jaguars is minder voor mij....
Als er maar een choke is , kan je me dan zeggen waar die choke staat? Jij hebt waarschijnlijk veel ervaring met zulke motors (4,2)
Momenteel is alleen de linker benzinetank in werking, in de rechter tank zit geen benzine, heeft de rechter tank een aparte benzinepomp of alleen de linker tank die beiden bedient?
Alvast Hartelijk bedankt Maurice , ik laat u altijd weten of alles dan naar behoren werkt( als ik de werken heb uitgevoerd.)
Vriendelijke groeten.

Antonio (Sandandonio)

Sandandonio (0), 12 jaar geleden

Hallo Punt , bedankt voor uw reactie, ik zal alle SU's goed schoonmaken , de filters en alles waar de benzine naar toe gaat , laat U weten wat het resultaat zal zijn , ben zelf heel benieuwd.
Mijn plan is dat ik de restauratie begin februari zal starten, ik ben geen autohandelaar of garagist , is gewoon een leuke hobby , heb al een Mercedes 170 DS gerestaureerd in de jaren 80 maar een Jaguar is heel iets anders , zeker wat de motor en Carburators betreft , maar ik ga mij uiterste best doe om deze Jaguar te restaureren.
Vriendelijke groeten
Antonio

Mausx (0), 12 jaar geleden

De choke zit op de carburateur, dus elke SU heeft z'n eigen choke.

Kijk hier maar eens, http://www.jaguarforum.nl/forum/index.ph...

Volgens mij zitten er aparte pompen op maar hoe en waar weet ik niet precies meer.

Sandandonio (0), 12 jaar geleden

Bedankt Mourice, zo rap ik alles heb uitgevoerd laat ik je iets weten .

groeten

Toon

ressort (0), 11 jaar geleden

halokens sandio,
De choke in kwestie (kan) een (sisser) zijn in jagvaktermen !! word electrisch termostatisch bediend,
is het darentegen zo een zwart plastieken doosje dat tussen de carburators staat is het een bimetal choke !!
aan deze laatste is niks aan te doen en dat word nieuw bestellen in engeland,bimetal is rommel de oude sisser
van een bvb MK2 is beter !!
Wat je carbu's betreft is :alles goed reinigen,je zal merken dat er aan binnekant van de vlotterkamers wit schuim
tegen de wanden hangt aluminium oxidatie,reingen de boel !!
suc6

jethro (0), 11 jaar geleden

De JAG zal nu wel klaar zijn, maar wil even reageren op de choke verhaal.
Als de choke kuren vertoond zet ik er een benzine afsluiter tussen, deze werkt dan alleen bij koude start.
En zodra de motor op temperatuur is gaat de stroom er af.

ressort (0), 11 jaar geleden

Jethro,
Ik geef je hebt gelijk,maar houd wel voor ogen dat een jag. zonder choke NIET start !!!!!
Suc6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar 420 G of stel zelf een nieuwe vraag.