Ik kreeg bij OBD de hierboven vermelde foutcode. Ik heb de Lambdasonde van bank 2 vervangen door een origineel jaguar onderdeel en de ECU gereset. Gedurende +/- 8km bleef de amberkleurige motormanagement foutindicator uit (amberkleurig motorblokje in het dashboard). Na het starten van de motor kwam deze foutcode P1647 terug. Een reset van de ECU van de motor helpt niet meer. Wie heeft een oplossing voor dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk ergens een draadbreuk of slechte aansluiting bij de ecu.
http://www.jaguarforums.com/forum/showth...
gr
Peco Power
heb de fout nog niet gevonden.we hebben de lambda test gedaan.3 van de 4 lambda's geeft geen volt op de tester.(parameters)kan er iemand mij een elektrisch schema bezorgen van een 2.0 v6? gr henry.
14 jaar
Ford?? dit is een Mondeo in jaguarhuid, dus miss daar even rondneuzen?
gr
Peco Power
Ik krijg voor P1647 het volgende: Linear O2 Sensor Control Chip (Bank 2) Bron: http://www.eobd2.eu/DTCL.asp
Dit riekt naar een defecte ecu (control chip) niet naar een defecte lambdasonde.
oldford,ben je daar zeker van? gr henry
14 jaar
Nee, zei ook "riekt". Maar ik ben er voldoende zeker van dat het niet de normale melding is voor een defecte lambda-sonde.
P16xx heeft meestal iets met de ecu te maken. Als je andere codes in de 1600 reeks voor Ford/Jaguar opvraagt kom je heel vaak op de ecu uit.
Misschien kun je dit navragen bij een Ford of Jaguar dealer.
ok, old ford .ik zal het eens navragen,bedankt gr henry
14 jaar
En? Al wat verder gekomen?
Het is al een tijdje geleden maar ik heb de fout gevonden. eerst heb ik de kabels gecontroleert .die waren in orde. dan eens gaan zien bij de ecu.de aansluiting stond een beetje los .ik heb de ecu toch maar eens los gedaan om te kijken of er vocht in zat. Dat was ook zo. ik heb alles schoongemaakt en terug in mekaar gestoken. Toen heb ik de motor gestart en gekeken naar het lampje of het uitging. Het bleef branden. Er heeft een tijdje later iemand tegen mij gezegd dat ik 4 kabels op mijn lambda sonde heb,dus met verwarming,en dat ik die eens moest uitmeten.ik heb de 2 sondes van bank 2 uitgemeten , en de eerste gaf niet door met de ohmmeter. die zit voor de catalysator.want de 2 e zit op de cat. Men heeft mij bij jaguar de verkeerde sonde gegeven .ik heb de 1 ste sonde vervangen en de motor gestart.het duurde een tijdje eer het lampje uitging. Een paar minuutjes en opeens ging het uit. de wagen rijdt weer prima. ik bedank iedereen die mij goede raad hebben gegeven,en zal beslist nog eens regelmatig op deze site kijken. groetjes henry.
14 jaar
Aardig puzzeltje. Maar bedankt voor de feedback.
Beste,
Ik heb hier zelfde wagen met hetzelfde probleem. Aangezien er 4 sonde's op de motor zitten vroeg ik mij af welke jij hebt vervangen ?
Mvg
Als je de stekker van sensor 1 bank 1 los haalt, krijg je ook nog p1646 erbij en,
Als je de stekker van sensor 1 bank 2 los haalt, krijg je ook nog p1647 erbij.
niks geen ecu probleem in dit geval.
Ik kwam er achter omdat ik p0171 en p0174 had.
Los halen van de eerste lambda om beurten, dus eerst bank 1 en uitlezen. Nog steeds zelfde codes plus p1646 (sensor ok dus)
Vervolgens van de andere bank de eerste sensor los gehaald en toen kwam er die p1647 bij.
Ik had dus altijd 3 codes tijdens deze test.
Lambda's waren goed. MAF sensor was defect.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar X-Type of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar