Dat er geen olie in de bak zat zal waarschijnlijk een oorzaak hebben.
Als je de bak goed wil vullen moet je peilen met een draaiende motor.
Ook is de temperatuur heel belangrijk, als de motor en de bak beiden op bedrijfstemperatuur komen zet de olie enorm uit waardoor het volume groter is.
Peilen moet daarom ook op bedrijfstemperatuur , het liefst nog in de D terwijl iemand anders uit voorzorg de rem vasthoud.
Je mag de motor NOOIT laten lopen als er geen olie in de bak zit want dan schrijf je de bak binnen 2 minuten volledig af.
Welke olie heb je gebruikt? is het de voorgeschreven olie?
Volgens de documentatie die ik hier heb moet er 9 Liter Classic ATF-F olie in.
Ik gebruik doorgaans olie van Kroon oil.
Met deze wetenschap is het al onmogelijk om de bak te over of onder vullen , gewoon 9 liter erin en het is goed.
Dat er geen olie in de bak zat zal waarschijnlijk een oorzaak hebben.
Als je de bak goed wil vullen moet je peilen met een draaiende motor.
Ook is de temperatuur heel belangrijk, als de motor en de bak beiden op bedrijfstemperatuur komen zet de olie enorm uit waardoor het volume groter is.
Peilen moet daarom ook op bedrijfstemperatuur , het liefst nog in de D terwijl iemand anders uit voorzorg de rem vasthoud.
Je mag de motor NOOIT laten lopen als er geen olie in de bak zit want dan schrijf je de bak binnen 2 minuten volledig af.
Welke olie heb je gebruikt? is het de voorgeschreven olie?
Volgens de documentatie die ik hier heb moet er 9 Liter Classic ATF-F olie in.
Ik gebruik doorgaans olie van Kroon oil.
Met deze wetenschap is het al onmogelijk om de bak te over of onder vullen , gewoon 9 liter erin en het is goed.
11 jaar