goede dag,
bij het uit lezen krijgen we 10 codes naar voren.
oa:
Code`s beschrijfing
p0651 referentie spanning sensoren b (stroomkring onderbreking)
p0641 referentie spanning sensoren a (stroomkring onderbreking)
p2120 gaskleppositie sensor/schakelaar:D (storing stroom kring)
p0190 Brandstofrail druk sensor. stroomkring - functie storing
p0520 motorolie druksensor - stroomkring
p0235 turbodruksensor a stroomkring
p0579 multiefunctie ingng cruisecontrole (prbleem met bereik/prestatie)
p0514 batterij temperatuursensor (probleem met bereik/prestatie)
p0560 systeem spanning - storing
p0110 stroomkring inlaatlucht temperatuursensor 1 (storing stroomkring)
de motor wil niet aanslaan,
als we de gasklep posierie sensor door meten krijgen we wel waardes ook kunnen we de waardes zien veranderen als we het pedaal bedienen
zekeringen gecontoleerd zijn goed, relais werken naar behoren.
vanaf de ecu de kabel boom door gemeten naar diverse componenten, de kabels zijn goed.
ecu gedemonteerd en opengemaakt er is niets aan te zien/ ruikt niet verbrand
ongeveer 1 maand hier voor bak storing gehad het was de abs sensor op de as vervangen na het wissen van die codes verder geen probleem gehad
hebben jullie nog ideeen waar we kunnen zoeken of waar het aan zou kunnen liggen,
alvast bedankt Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt op een massasluitning in de uitgaande voedings draad van het asd (all shut down ) relais deze draad vogen naar alle sensors 1x gehad bij een wrangler 2.8crd was een hitte schild los geraakt deze was door de voedingdraad heen gesleten en maakte af en toe sluiting waardoor de motor inhield of afsloeg en soms zelfs asd zekering er uit klapte dan kon de auto op tranport want dan doet hij het helemaal niet meer wel de zelfde fouten waarschijnlijk komen al deze sensors uit op deze voeding
Heren, we zijn toch techneuten?
Begin basic, heb je mms lampje? dus ook 5V op een losse stekker? Alle zekeringen heel? loopt de motor heel even op remmenreiniger?
Zit er niet een opvoerpomp in de tank? Schone diesel? Wat is de raildruk met starten? BDP signaal met starten?
Geen alarm die vervelend doet?
ik schat mike wel als een techneut in dus ik denk dat hij de basics wel gecontroleerd heeft en de meeste diesels lopen wel even op rem reiniger tenzij je een groot compressie probleem hebt
en met rem reiniger moet je wel heel voorzichtig zijn
ik zit eerder aan een zekering te denken die van de output asd
Als het starttoerental te laag en/of de minimale raildruk niet gehaald wordt is wil dit truukje wel eens helpen. Maar meten is weten vandaar dat ik vraag wát er al gecontroleerd is.
Zonder gasklepsensor doet een diesel het ook...
Het lijkt idd op een gezamelijk aansluitprobleem. Gek Massakabel?
Goede avond,
Allereerst Bas bedankt voor je documentatie.
Onze klus avond is op donderdag voor dit soort problemen worden we niet gestoord na sluitings tijd vandaar dat ik nu pas antwoord geef.
De massa`s zijn schoon daar zijn we mee begonnen inderdaat, het relais van het asd reageert goed de draden zijn goed.
De zekeringen zijn ook heel.
Het mms lampje (motor magegment) lampje brand gaat niet uit omdat motor niet loopt,
Geen op voer pomp in de tank.
Raildruk met starten kunnen we niet meten uitlees computer komt er niet in.
Geen alarm in het voertuig.
Ook met rem reiniger wil hij niet lopen.
het skim lampje gaat gewoon uit.
Het klopt inderdaad dat hij met gas klep positie sensor zou moeten lopen maar dat is om aan te geven dat het probleem zich waarschijnlijk niet in de sensoren licht.
Nu is het wel op gevallen de parameters uit gelezen de computer geeft aan dat de accu 6,4 volt is maar hij is wel vol.
Toen hij nog wel liep gaf hij 9,7 volt aan, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Was me even ontschoten.
Met vriendelijke groet,
Mike
Raildruk kan je rechtsreeks meten op de druksensor. Contact aan 0.5V met starten minimaal 1-1,5V met aangesloten stekker
Losgenomen stekker 5V uiteraard.
Als hij op remmenreiniger ook niet een beetje wil lopen heb je waarschijnlijk een mechanisch probleem.
De motor loopt niet op remmenreiniger maar op het drijfgas in de spuitbus en dat is butaan, bijna lpg
Contactcleaner gaat wat minder heftig en dampstart alleen als het niet anders kan.
Met vrieskou werkt remmenreiniger bij ons ook niet.
Hoi Mike ,
ik hoop dat je er iets aan hebt
bijna alle diesels hebben wel een goede accuspanning nodig dus begin bij de bron overgangs weerstand bij de accu voeding of massa kan voor veel problemen zorgen
ik kan het zeker met marcel eens zijn dat hij niet op remmen reiniger loopt dat je een mechanisch probleem hebt
en gaat de luchtklep egr air flow wel open reageert deze op het gaspedaal als deze klep dicht blijft kun je rem reniger in de inlaat spuiten maar komt dit niet door de klep heen en komt het drijgas dus niet in de cilinders
groetjes en suc6 bas
Een diesel zuigt lucht aan en dus ook het ingespoten drijfgas. De gasklep staat nooit helemaal dicht met starten Bas.
Als de gasklep blijft klemmen-komt bij Golf tdi wel eens voor- dan slaat de motor ook niet aan en klinkt hij alsof er geen compressie is.
Zonder aangezogen lucht nooit een compressie opbouw toch?
Jammer dat Mike geen reactie wil geven, we doen toch ons best om te helpen?
Mike, hoe is het ermee?
gr marcel
deze motoren hebben een electrontsche lucht klep en deze gaan soms stuk en zitten dan pot dicht ook door vervuiling van het egr systeem
maar we horen de oplossing van zelf
al denk ik dat mike eerst de stroom voorziening op orde moet brengen
groetjes bas
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Cherokee of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar