Kia Picanto: krukas sensor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0 of 1.1

chek enegy lamplje brand geel blijkt dat krukas sensor stuk te zijn . nou is mijn vraag kan het ook zijn dat er vet of vuil op zit en als je het schoonmaakt het dan weer goed is dealer heeft de auto uitgelezen maar niet de sensor er zelf uitgehaald van daar mijn vraag kan je hem schoonmaken

ron10325

Geplaatst door ron10325 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Picanto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja dat zou wel kunnen. bij auto's waar de sensor in het vliegwielhuis zit vervuild deze wel eens door metaalslijpsel wat van de startmotor en/of vliegwiel afkomt.

Hans

ron10325 (0), 15 jaar geleden

ok bedankt hans dan probeer ik hem er uit te halen en met kontaktspray schoon te maken

mr21991 (0) PRO, 15 jaar geleden

de krukas sensor zit aan de distributie zijde, maar als de sensor echt kapot is start de auto ook niet. of heel slecht.

ron10325 (0), 15 jaar geleden

bedankt auto start goed alleen bij door trekken schokt ie een beetje

ron10325 (0), 15 jaar geleden

moet ik daarvoor de distributie kapjes er af halen of kan ik er zo bij

ron10325 (0), 15 jaar geleden

ja maar kan hij ook aan de versnellingbak zijde zitten weet iemand waar hij precies zit want als hij aan de bak zijde zit kan ik hem meschien nog schoon maken maar aande distriebutie kan het zijn dat hij toch kapot is of kan het daar ook door vuil of aanslag

mr21991 (0) PRO, 15 jaar geleden

hij zit aan de distributie zijde,
achter de distributie kap, om daarbij te komen moet je de poelie eraf halen met sleuteltje 10.

en wat betreft het schokken, spuit eens met de plantenspuit water over de bobine en bougiekabels heen.
de bobines willen wel eens kapot gaan.

succes

ron10325 (0), 15 jaar geleden

ok bedankt

r.muller (0) PRO, 15 jaar geleden

hoogstwaarschijnlijk is de krukasbout losgelopen en dan gaat de sensorplaat die achter de poelie zit op de as heen en weer bewegen waardoor de sensor plaat uitslijt snel naar de dealer en een niewe gemodificeerde
bout halen (als je pech hebt kun je zelfs de krukkas vervangen omdet het tandwiel waar de dis riem op zit
dan ook uitgesleten is success

ron10325 (0), 15 jaar geleden

dat moeten we ook weer niet hebben maar wel bedankt is dat iets wat je zelf kan doen op straat

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=ron10325]dat moeten we ook weer niet hebben maar wel bedankt is dat iets wat je zelf kan doen op straat[/quote]
Mee naar de dealer, bout die losloopt is een erkent probleem.... het regent klachten.

Gr. paul

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=ron10325]dat moeten we ook weer niet hebben maar wel bedankt is dat iets wat je zelf kan doen op straat[/quote]
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_qu...

Gr. paul

ron10325 (0), 15 jaar geleden

mensen probleem verholpen sensor zat toch aan de bakzijde maar de garage had eerst de nokkenas sensor vervangen dus me vader reed weg lampje brande nog toen de goede sensor vervangen binnen 5 minuten was het geregeld rekenen daar even goed 250 euro voor dat is heel veel geld de nokkenas sensor hoefte me vader natuurlijk niet te betalen. dus onderhoud van een kia is gewoon duur was trouwens

Harald1980 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=ron10325]mensen probleem verholpen sensor zat toch aan de bakzijde maar de garage had eerst de nokkenas sensor vervangen dus me vader reed weg lampje brande nog toen de goede sensor vervangen binnen 5 minuten was het geregeld rekenen daar even goed 250 euro voor dat is heel veel geld de nokkenas sensor hoefte me vader natuurlijk niet te betalen. dus onderhoud van een kia is gewoon duur was trouwens[/quote]
Dit klopt niet de krukassensor van een Picanto zit echt aan de distributiezijde, niet aan de versnellingsbakzijde. Dus ik weet niet waar jouw garage mee bezig is geweest...?

@ paulkelder: dat het klachten "regent" over de picanto-krukasbouten is onzin. In het verleden zijn er problemen mee geweest wat door de fabriek rigoreus is aangepakt dmv een terugroepactie waarbij de krukasbout werd vervangen. De bouten liepen niet los zoals jij zegt, maar ze bleken te kort waardoor de krukaspoelie niet met het juiste aanhaalmoment (was te laag) kon worden vastgezet. Door deze -overdreven gezegd- "slingerende" poelie beschadigde de neus van de krukas met in het ergste geval een gebroken krukas. Gingen de problemen verder dan alleen die krukasbout (bijvoorbeeld een beschadigde krukasneus of gebroken krukas) dan werd er onder garantie voor een nieuw onderblok gezorgd. Auto's die buiten de garantie vielen werden in sommige gevallen onder coulance gerepareerd. Inmiddels zijn er al ruim 1,5 jaar geen klachten meer. Het feit dat het tv-programma Kassa hier dit jaar nog aandacht aan besteedde was dus "mosterd na de maaltijd".

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Harald1980][quote=ron10325]mensen probleem verholpen sensor zat toch aan de bakzijde maar de garage had eerst de nokkenas sensor vervangen dus me vader reed weg lampje brande nog toen de goede sensor vervangen binnen 5 minuten was het geregeld rekenen daar even goed 250 euro voor dat is heel veel geld de nokkenas sensor hoefte me vader natuurlijk niet te betalen. dus onderhoud van een kia is gewoon duur was trouwens[/quote]
Dit klopt niet de krukassensor van een Picanto zit echt aan de distributiezijde, niet aan de versnellingsbakzijde. Dus ik weet niet waar jouw garage mee bezig is geweest...?

@ paulkelder: dat het klachten "regent" over de picanto-krukasbouten is onzin. In het verleden zijn er problemen mee geweest[/quote]
Indien er problemen zijn, krijg je normaal gesproken klachten..... ''toch'' Waren die klachten van consumenten dan onterecht..??

Gr. paul

Harald1980 (0) PRO, 15 jaar geleden

Die klachten zijn van minimaal 1,5 jaar geleden, dat is allang verholpen. Kia Nederland heeft alle BEKENDE eigenaren aangeschreven om met de auto bij de dealer langs te gaan. Heeft een klant zijn Picanto bij een andere (niet-kia) dealer gekocht, dan is het idd mogelijk dat deze klant NIET is aangeschreven met als gevolg de beschreven problemen, immers Kia NL kent die klant niet. Dat laatste kwam in het tvprogramma overigens duidelijk naar voren....!

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Je zegt onzin........ dat het klachten "regent" over de picanto-krukasbouten

[b]Citaat uit kassa :[/b] Bij enig googelen (KIA krukas)is me inmiddels gebleken dat dit probleem eigenlijk bij alle KIA modellen speelt, alleen heb ik de pech dat dit net na de garantieperiode gebeurt.
Googelen met "KIA krukas" of "Picanto krukas" levert onder meer op:

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=paulkelder]Je zegt onzin........ dat het klachten "regent" over de picanto-krukasbouten

[b]Citaat uit kassa :[/b] Bij enig googelen (KIA krukas)is me inmiddels gebleken dat dit probleem eigenlijk bij alle KIA modellen speelt, alleen heb ik de pech dat dit net na de garantieperiode gebeurt.
Googelen met "KIA krukas" of "Picanto krukas" levert onder meer op:

Gr. paul[/quote]
het is wel waar paul maar je moet begrijpen dat harald zijn merk niet zal afvallen.

Harald1980 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik val Kia niet af en ik ga het ook niet ophemelen. Autorijden is al duur genoeg dus waarom zou ik de mensen hier niet helpen. Bovendien, Kia maakt leuke auto's maar het is "mijn" merk niet...!
Het krukasprobleem speelde alleen bij de Kia Picanto, het citaat uit Kassa dat dit bij alle Kia modellen speelt kan ik ook totaal niet thuisbrengen. Ik heb ook even gegoogled op "Kia krukas" en daarbij komen er alleen maar klachten naar voren over de Picanto.....!

Santa (0), 15 jaar geleden

[quote=Harald1980]Heeft een klant zijn Picanto bij een andere (niet-kia) dealer gekocht, dan is het idd mogelijk dat deze klant NIET is aangeschreven met als gevolg de beschreven problemen, immers Kia NL kent die klant niet. Dat laatste kwam in het tvprogramma overigens duidelijk naar voren....![/quote]
DAT vind ik toch wel heel vreemd...............

De adresbestanden van auto eigenaren is volop bekend.

Hoe kan anders Export Ali-Ben Zine nou weten wie er bijvoorbeeld in een VW Passat diesel rijdt die HIJ zo graag wil kopen om te kunnen exporteren...?
Ali stuurt briefje met vraag: mag ik uw auto kopen? Ik geef goede prijs!

KORTOM:

Wat Ali-Ben Zine WEL lukt, lukt de KIA importeur NIET.....????

Harald1980 (0) PRO, 15 jaar geleden

Grappenmaker....

Santa (0), 15 jaar geleden

[quote=Harald1980]Grappenmaker....[/quote]
Da's net hoe je het ziet, Harald..........
Wat een auto exporteur kan, kan een IMporteur ook........

Hoe komt een auto exporteur aan al die adressen van mensen die NET "toevallig" DIE auto hebben die HIJ zoekt...??

In dat soort informatie is een levendige handel, Harald.....
Of wist je dat niet?

M.a.w.: Ali betaalt wel voor iets waarvoor de importeur NIET wenst te betalen...?
Dat zou je als LOGISCH kunnen verklaren omdat Ali de export met WINST doet en garantie en coulance de importeur selchts geld KOST.......

Grappig...??? Daggutnie....!

Harald1980 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik ben geen handelaar, maar monteur....

Santa (0), 15 jaar geleden

Ik heb het ook niet over handelaren.

Maar kennelijk kan een "handelaar" WEL wat een importeur niet "kan"....???

Omdat JIJ kennelijk GEEN grappenmaker bent, weet jij daar vast ook wel een zinnig antwoord op te geven?

Santa (0), 15 jaar geleden

Bovendien: wat is nou FEITELIJK (buiten het dure pak en pand) het verschil tussen een handelaar en een dealer...?

Santa (0), 15 jaar geleden

Indien KIA iets monteert bij een bepaald model wat NIET in de haak is, dienen zij dat bij ALLE modellen te herstellen. Vind IK.
DAN heb je ballen in je broek en doe je het goed.
Je verschuilen achter "onbekende" Kia-eigenaren en coulance regelingen zijn excuses die IK niet accepteer en met mij kennelijk KASSA! ook niet.....

Niets ten nadele van Kia maar hemel hun "gulle coulance" NIET op tot aan de hemelpoort........
Daarvoor zijn ze niet coulant genoeg.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Santa][quote=Harald1980]Heeft een klant zijn Picanto bij een andere (niet-kia) dealer gekocht, dan is het idd mogelijk dat deze klant NIET is aangeschreven met als gevolg de beschreven problemen, immers Kia NL kent die klant niet. Dat laatste kwam in het tvprogramma overigens duidelijk naar voren....![/quote]
DAT vind ik toch wel heel vreemd...............

De adresbestanden van auto eigenaren is volop bekend.

Hoe kan anders Export Ali-Ben Zine nou weten wie er bijvoorbeeld in een VW Passat diesel rijdt die HIJ zo graag wil kopen om te kunnen exporteren...?
Ali stuurt briefje met vraag: mag ik uw auto kopen? Ik geef goede prijs!

KORTOM:

Wat Ali-Ben Zine WEL lukt, lukt de KIA importeur NIET.....????[/quote]
ik weet niet of ik het goed gezien heb maar volgens mij vloog ali hier rond op zijn tapijtje boven de kia dealer.

ron10325 (0), 15 jaar geleden

sorry klopt krukas sensor zit aan de distributie zijde maar het bleek de nokkenas sensor te zijn en die heb je in 5 min vervangen sorry voor de ophef , maar punt blijft zij hebben hem uitgelezen maar goed hij doet het weer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Picanto of stel zelf een nieuwe vraag.