Lancia Delta : Delta 1.9TD 90pk onregelmatig lopen en vermogenverlies

Hallo,
Ik heb een Delta TD die normaal loopt totdat je op snelheid bent. Boven de 100 km/u gaat hij op 2 of 3 cylinders lopen en blauw grijs roken. Het oliepeil blijft gelijk. Als je vervolgens stopt, loopt de motor opeens stationair 650 toeren ipv 9 a 950.
Na het toerental even vast te houden op 1500 a 2000 komt ie weer langzaam op druk en loopt ie weer normaal stationair. Als je dan weg rijdt dan is het vermogen normaal, trekt normaal en rookt niet. Totdat je weer boven de 100 km/u komt...

Samen met mijn garage hebben we al het volgende gedaan:
- 4 verstuivers gereinigd en opnieuw op druk afgesteld
- andere brandstofpomp
- leidingen vanaf de tank gecontroleerd
- leidingen vanaf de pomp gecontroleerd en op druk gecontroleerd op lekkages
- vandaag wordt de afsluiter gecontroleerd

Heeft er nog iemand ideeën of herkent iemand een storing die iemand een keer eerder heeft gezien?
Alvast bedankt!

JOWES

Geplaatst door JOWES (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Lancia Delta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

joep5513 (0) PRO, 18 jaar geleden

wat geeft hij aan als je hem uitleest. de pierburgklep geeft nogal eens problemen, deze zit tegen het schutbord (tenminste bij fiat en die hebben dezelfde motoren)
Wordt ook wel egr klep genoemd.

JOWES (0), 18 jaar geleden

ehm, hij heeft geen EGR klep.. bovendien gaat hij daar niet van op 2 of 3 cylinders lopen..

the4men (0) PRO, 18 jaar geleden

hoe is het met de klepspeling

JOWES (0), 18 jaar geleden

Net gesteld, dec 2005, sindsdien 4000km gereden. Dus moet goed zijn. Het lijkt er langzaam aan op dat er toch een scheurtje in de kop zit (wederom...) en dat hij compressie verliest bij belasting. Denk dat het tijd wordt voor wat anders. Wat kost een compressietest eigenlijk?

Alex218 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=JOWES]ehm, hij heeft geen EGR klep.. bovendien gaat hij daar niet van op 2 of 3 cylinders lopen..[/quote]
Geen EGR klep? Ik heb ook een Delta TD en daar zit er wel degelijk 1 op.. Kijk maar onder je inlaatspruitstuk ter hoogte van je brandstoffilter

Loop even de juiste aansluiting van al je carterventilatieslangen na. En ook of ze schoon zijn en dus vrij kunnen ademen. Bij mij was na een distributieriem de aansluiting op de inlaatluchtbuis niet ver genoeg erin gedrukt met als gevolg witte en blauwe rook, olie die overal uitsroomde en nul vermogen.

Aansluitpijpje goed geplaatst, verse olie, motor schoongespoten en eigenlijk geen ellende meer gehad (op een iets lekkende keerring in de turbo na)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Delta of stel zelf een nieuwe vraag.