Deze delta 2.0 8v turbo uit 1988 houdt behoorlijk in, zeker met plots volgas geven en dan wil hij ook nog wel eens stilvallen . Als je dan het brandstofpomprelais eruit trekt en weer gaat starten slaat hij op een gegeven moment weer even aan . Dan brandstofpomp relais er weer in en dan wil de motor weer lopen .
Als je weer gaat rijden heb je binnen de kortste keer weer het zelfde probleem.
Het is dus net alsof deze motor verzuipt. Hij krijgt lucht genoeg.
Wie heeft zo iets wel eens meegemaakt ? MAP sensor of inlaatlucht temperatuur sensor o.i.d. ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze motoren hebben nogal eens last van kapotte sensoren. Vooral inlaatlucht en koelwater temperatuur sensors gaan vaak kapot, map-sensor gaat vrij zelden kapot. Laat de auto uitlezen of doormeten. Dan weet je welke sensor het is.
De map sensor geeft een te lage spanning af 0,8v i.p.v. tussen 1,8v en 2,3v bij stationair draaiende motor. Dus die ga ik maar eens vervangen en dan maar even kijken hoe de motor er op reageert. De temperatuursensor en de inlaatlucht temperatuursensor heb ik ook gemeten en die waren volgens de gegevens goed .
Voltage van 0,8 klinkt redelijk voor stationair, misschien iets te hoog maar dat kan ook aan slijtage van de motor liggen. 2.2 Volt komt overeen met buitenluchtdruk, dit moet je meten bij stilstaande motor.
Probleem opgelost of nog niet? Zo niet, wat zijn nu de klachten?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Delta of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar