close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Lancia Delta: Geen vermogen zo gauw motor warm begint te worden.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 -16v

Bij koude motor loopt motor goed,alleen na ±3 kilometer gaat dan inhouden.
Geen vermogen meer.
Viergas test uitgevoerd stationair goed,alleen bij hogere toeren heel laag CO gehalte.(0.15-0.30)
Nieuwe bougie's en kabels gemonteerd.
Gasklephuis gedemonteerd en gereinigd.
Zou een MAP sensor op moeten zitten,alleen is deze niet te vinden evenals een LMM.
Dealer gebeld en zou een leiding vanaf rembekrachtiger(slang)moeten zitten naar kastje op schutbord(??? niet te vinden!!!)
Dit na opgave van chassis nummer en kenteken.
Er zou toch een LMM op moeten zitten,maar waar??
Gasklep huis heeft 2 aansluitingen waarvan 1x stappenmotor(bovenste) en andere ??
Temp.sensor koelvloeistof is goed.

Weet het effe niet meer,iemand suggestie's

Geplaatst door

joepiesat (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is je motorcode? Staat op typeplaatje onder de motorkap.

oldford 0
badge

13 jaar

Motorcode is 182 A 4000,motor schijnt heel kort gebruikt te zijn in de Delta.(tussenmodel)
Tenminste dat is wat dealer vertelde door telefoon.

joepiesat 0

13 jaar

Voor de zekerheid: zegt de dealer dat dat de motorcode is of heb je die zelf op het typeplaatje opgezocht?
Deze motor heeft inderdaad een map-sensor en geen LMM.
Uit mijn hoofd zit de map-sensor tegen het schutbord en daar loopt een slang vanaf het inlaatspruitstuk naar toe.
En wat heeft kort geleverd? Is geleverd van 1995 tot en met 2000 - alleen misschien niet in Nederland.

CO is moeilijk te beoordelen, jij zegt laag, ik zeg dat het te hoog is omdat de auto een katalysator heeft.
Wat was het Co-percentage bij stationair en indien bekend alle andere metingen (CO2, HC, O2 en lambda getal)?
Ik hou het op een defect/verstoring van de lambdasonde, omdat de motor koud wel goed loopt.
Kan een lekje in de uitlaat (spruitstuk) zijn of een defecte lambdasensor en/of bedrading daarvan.

oldford 0
badge

13 jaar

Deze motorcode staat op typeplaatje op frontpaneel.
De andere metingen weet ik niet meer,zou het dan nog een keer moeten meten.
MAP sensor is dus niet te vinden,er loopt nergens een slang vanaf inlaatspruitstuk naar schutbord(met 2 man 1/2 uur gezocht).
Er loopt 1x slangetje naar vulpijp olie vanaf spruitstuk,dan nog de dikke naar rembekrachtiger en dat is het.
Er zit nog een loze aansluiting,maar deze zit dicht.
En er zit er een op temp.voeler inlaatspruitstuk,en dat is alles.
Ik ga proberen of ik er met de lambdasonde wel wat meer leven in ga krijgen.

joepiesat 0

13 jaar

Hoe lang heb je deze auto al en is het ooit goed geweest?
Die loze afgedichte aansluiting op het spruitstuk: ziet dat er als fabrieks werk (origineel) uit of is dat later gedaan?

Anders auto bij de dealer uitlezen en dan naar waarde van de map-sensor kijken.
Moet rond de 1000 mbar zijn met contact aan en met stationair draaiende motor onder de 500 mbar zitten.

Hoeveel pennen heeft de stekker van de temperatuur sensor op het inlaat spruitstuk?

oldford 0
badge

13 jaar

Heb auto bijna 7 jaar en is altijd goed geweest,laatste tijd af en toe vermogensverlies(1 maand)laatste week helft van vermogen ongeveer na ±3 kilometer rijden.
Loze aansluiting is af fabriek(dus origineel).
En nee het aantal pennen is twee en geen drie wat je denkt,allemaal al naar gekeken.
Had ie maar drie pennen gehad,dan was dat de MAP sensor(of heb ik het verkeerd).

joepiesat 0

13 jaar

Iemand nog een idee waar de MAP sensor zit,zou op/tegen schutbord moeten zitten incl.vacuumslang(beiden zijn niet te vinden).
Zit deze soms aan achterkant schutbord als je plastic kap eraf zou halen bij/onder de voorruit?

joepiesat 0

13 jaar

Probleem opgelost,heb uitlaat losgekoppeld en toen weer vol vermogen.
Bleek dus katalysator te zijn!!
Allemaal bedankt voor het meedenken aan een oplossing.

joepiesat 0

13 jaar

Verstopte katalysator is meestal een gevolgschade.
Oorzaak daarvoor al gevonden?

oldford 0
badge

13 jaar

Nee,maar auto gaat ingeruild worden volgende week dus daar heb ik verder ook geen probleem meer mee.
Hij loopt nu super,heeft vol vermogen(lijkt alsof hij nog nooit zo goed gelopen heeft).
Bedankt voor je hulp.

joepiesat 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Delta of stel zelf een nieuwe vraag.