close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Lancia Delta: Slecht lopende Lancia Delta 1.8 i.e. 1994

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 i.e.

Probleem Lancia Delta 1.8 i.e. 1994

Hallo,

ik heb een Lancia Delta 1.8 i.e. gekocht uit 1994.
Deze stond echter te koop omdat deze slecht liep.
De laatste keer dat de vorige eigenaar er mee gereden had,
kwam er ineens een hoop rook uit de uitlaat en daarna viel ie uit.
Na het ophalen van de auto heb ik allereerst het oliepeil gecontroleerd.
Er bleek veel benzine bij de olie in het carter te zitten (een liter of 2 a 3 schat ik).

Vervolgens heb ik een paar liter afgelaten en nieuwe bougie's erin gezet.
Dit om te kijken of hij wilde starten.
En inderdaad, hij wilde starten, maar liep erg beroerd.

Met de vraag hoe die hoeveelheid benzine in het carter kon komen,
heb ik de injectors gecontroleerd op lekkage, maar dit is niet het geval.
Met starten spoten ze alle 4 tegelijk in.
Volgens een Lancia dealer mocht dit niet en zouden ze in ontstekingsvolgorde moeten inspuiten.
Andere ECU eraan gehangen, maar bleef gewoon alle 4 tegelijk inspuiten.
Ik ben er toen maar vanuit gegaan dat het dan toch gewoon normaal was,
en heb de injectors weer terug gebouwd.

Daarna heb ik hem even laten lopen en vervolgens de bougie's eruit gehaald.
Deze waren pikzwart, dus loopt veel te rijk.
Omdat de bougie's er toch uit waren heb ik meteen compressie gemeten.
Dit was op alle 4 de cilinders 13 BAR, dus ook dat is goed.
Dus maar weer bougie's schoon gemaakt en met nieuwe bougiekabels terug gezet,
maar loopt nog steeds slecht.
Bobines heb ik ook doorgemeten en die zijn ook in orde.

Als ik onder het lopen de stekker van de bobine van cilinder 1 en 4 los trek,
valt ie behoorlijk terug stationair.
Als ik dit doe met de bobine van cilinder 2 en 3, blijft hij vrijwel hetzelfde lopen.
Dus hij loopt in ieder geval niet goed mee op cilinder 2 en 3,
terwijl er wel mengsel binnenkomt en er is ook een vonk aanwezig.

De enigste dingen die wel stuk zijn wat ik weet zijn:
- De temperatuursensor voor de meter in het dashboard;
- De snelheidsensor.

Ik weet niet of die er iets mee te maken kan hebben?

Ik weet even niet meer waar ik zoeken moet.
Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Geplaatst door

Alpha51 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alpha Kan de motor zijn uitlaatgassen wel kwijt? Verder der motortemperatuursensor controle /bedrading. Staat er op die stekker wel 5 volt? Weerstand van die sensor Koud 2 tot 3 k OHM. Warm tot 200 OHM. Je kunt als hij gestart is er ook een paperclip tussen doen ( 120 gr.) de zuinige stand . Probeer eens wat. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Ik heb inmiddels weer even gekeken naar de Delta.
Op de stekker van de temperatuursensor staat wel 5 volt.
Ik heb inmiddels ook de sensor vervangen met als gevolg dat mijn meter op het dashboard weer werkt,
maar wat het lopen van de motor betreft: nog steeds erg beroerd.
De volgende keer als ik er aan verder ga controleer ik de distributie/timing.
Ik zou het anders echt even niet meer weten.

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft!

Alpha51 0

14 jaar

En de uitlaat van voor tot achter open ??? Mengsel controle Je kan toch wel bij je in de buurt terecht? groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Delta of stel zelf een nieuwe vraag.