auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Land Rover Range Rover: abs remsysteem

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 190 pk

IK heb een probleem met mijn abs IK zou de volgende vragen graag beantwoord zien ter informatie voor mijn probleem.
Het probleem is dat de auto na een paar keer remmen vast blijft staan vooral het la wiel
BIj het rempedaal binnen in zitten 2 schakelaars de onderste met 2 draden en vlak daar boven een met 4 draden.
Kan mij iemand vertellen wat de fucties zijn van deze 2 schakelaars en hoe je deze moet afstellen bij het rempedaal.
Bij voorbaat mijn dank
e de waele

Geplaatst door

Edewaele (130)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb jij cruise control erop zitten,zo ja dan is een schakelaar van de remlichten en de andere van de cruise control

OK dan is die eerste van de stoplichten en dan die van de 4 draden waarschijnlijk voor de cruis control weet iemand hoe je deze 2 moet afstellen
e de waele

Edewaele 130

14 jaar

ik zou zegen gooi allebei de schakelaars eronderuit en probeer het nog eens wel uitkijken zonder remlichten,meestal zijn dit van die klikschakelaars die zet je erin en trek je het palletje tegen de pedaal aan en klaar,je zet je remlichtschakelaar erin en stelt hem zo af dat als je je pedaal indrukt meteen de lampen gaan branden,cruise idem dito zodra jij je pedaal ook maar iets aanraakt springt de cruise eraf,maar hier zal het niet aan liggen als dit je probleem was zouden alle vier de wielen vastlopen.

Dat de vier wielen vast lopen ben ik ook mee eens het is toch raar als ik even goed door rem dat deze dan op rem blijft.
Als ik dan wacht of ontlucht is het weer weg maar dat kan lang duren.
de schakelaar met de twee draden heeft ook een vacuum slang gemonteerd weet je toevallig ook waar deze heen gaat en waar hij voor diend?
Ik ga een proefrit maken zonder de twee schakelaars
Alvast bedankt voor je reactie
eric

Edewaele 130

14 jaar

heb je al eens je remvloeistof ververst??kan zijn door de koude dat vocht in de leiding bevriest.die vacuum slang weet ik niet,dus als jij de ontluchtingsnippel aan de remklauw open draai gaat de rem weer los.dan kan het nog zijn dat je remslangen rot zijn en de remvloeistof niet laten terugstromen,dat kun je ook testen door de leiding op de hoofdremcilnder los te draaien als dan de remklauw weer loskomt is dit circuit inorde,zo alle vier,dan kan het nog aan je abs liggen of je hoofdremcilinder die het terugloopkanaaltje niet vrijgeeft,heb je al eens geprobeerd om de auto een nacht in een verwarmde garage te stallen wat hij dan de volgende dag doet,of had je dit probleem ook al voor de vorst.

Ik had dit ook al voor de vorst soms had ik het gevoel dat de moter niet meer doortrok maar bij thuiskomst bleken de remschijven warm te staan
en sleepte de remmen aan
De hooftrem cilinder zit in de unit ingebouwd het is een groot blok
de rem olie is al eerder ververst en alles ontucht
maar de tip om de leidingen bij het blok los te draaien ga ik ook eens doen(weer een stapje dichter bij)
eric

Edewaele 130

14 jaar

ja ik heb die dingen weleens gezien ben benieuwd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.