Sedert vorige week is er rechtsachter een vrij luid gepiep en gekraak te horen komende vanachter het rechter achterwiel. Ik vermoed dat het afkomstig is van de ophanging. Ik heb alle scharnierpunten ingespoten met een olie die rubber niet aantast,en dan was het weg voor 5 minuten.
Iemand ervaring hiermee ? Ik zoek nu niet direct mijn hele ophanging uit elkaar te halen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat je fusee bussen achter slecht deze bussen kunnen heel vast zitten
Waar zitten die bussen juist ?
14 jaar
die zitten achter de remschijf onder er zit een lange bout doorheen op het fuseelichaam
ok, Ik zal eens nazien. Door die bout lost te maken,verandert hopelijk de camber van het wiel niet ??
14 jaar
Ik heb die bout dus eruit gehad en gesmeerd en ......het gepiep en gekraak is verdwenen.!!!!!
1000x thanks
Johan
14 jaar
Ik zit ook met dit probleem reeds een tijd, maar het rare is dat het enkel mijn rechterkant is. Bouten zijn eveneens ook al eruit en gesmeert geweest maar 't geeft weinig zin .Ik denk dat het eerder m'n schokdemper is?
Ik denk niet aan de schokdemper,alhoewel alles kan natuurlijk. Heb je de bus waar de bout doorheen gaat ook gesmeerd aan de buitenkant van de bus ?
14 jaar
Het gekraak is een jaartje weg geweest,maar is nu terug. Ik heb er alles al aan gedaan om het te stoppen,maar het blijft. Alle bouten zijn gesmeerd en alle ophangpunten van fuseelichaam onder en boven goed met wd40 ingespoten. Ook de schokdemper losgekoppeld en getest,doch het gepiep blijft !!!. Als ik een door een ferm regenbui gereden heb,bijft het probleem weg voor een dag of twee,maar komt geheid terug. Het is er nu ook bij kleine bewegingen en alleen rechtsachter. Ik ben dus teneinde raad. Ik vind het raar dat water het geluid tijdelijk kan wegwerken en WD40 niet. PLEASE HELP .
13 jaar
't ja, ik weet precies wat je bedoelt 'k had zelf ook een L322 4.4 met dit probleem maar die is ondertussen verkocht, daar had ik ook vanalles zitten achter zoeken en eveneens uw remedie toegepast met het vet maar nooit echt verdwenen als het warmere temperaturen zijn buiten.Ik heb ook nog één diesel die op onderhoud komt met dit probleem, trouwens vorige week hier nog geweest. De nieuwe bussen heb ik reeds liggen, je zal uiteindelijk toch de bussen van uw draagarmen moeten vervangen er zal geen andere mogelijkheid op zitten.
Bedank al voor je reactie beemer327, Ik vermoed dat dit geen eenvoudig werkje is,vooral de bovenste zijn blijkbaar moeilijk te bereiken.
13 jaar
Ja, t' is zeker een karwei, maar ik zou eerst beginnen met de onderste te vervangen omdat ik denk dat deze het meest afzien. Trouwens met er WD40 op te spuiten op de onderste was er merkelijk verbetering te horen.
Ben vandaag naar de LR garage geweest. Ze gaan de onderste en bovenste bussen vervangen.Degene die dus vlak achter de remschijf zitten. Er zit trouwens speling op die bussen. Ik hoop dat dan het probleem van de baan is. Ik hou je op de hoogte.
PS Voor rechts moet de lager ook vervangen worden,en heb ook nog een mazoutlek ergens aan de pomp. :((( Het houdt nie op.
13 jaar
Dat is het leven met een Range rover, 'k heb er zelf drie gehad en er komen er geen meer in alle drie op benzine omdat dit een groot verschil is van rijden voor mij een range rover dat is V8 rijden. Trouwens die diesels althans de TD6 is een motor die nog te licht was voor deze toch zware kas.
Ok, als het zover is laat maar iets weten.
Grt. Serge.
De bussen zijn dus vervangen aan beide kanten,boven en onder,en eindelijk is dat gekraak verdwenen.Op de bussen aan de linkerkant zat zelfs al speling op,(na bijna 200.000 Km vind ik dat niet abnormaal) maar die maakten geen lawaai. Het rare is dat bij vele RR het meestal de rechterkant is die zich laat horen. Maar goed,dat probleem is opgelost. Eveneens is de lager vooraan rechts vervangen,en de mazoutlek viel ook mee; dat was enkel maar een spanbandje van een leiding die wat bijgedraaid moest worden. Maar ik ga alvast maar een paar flessen whiskey in huis halen om te bekomen als ik de factuur krijg. Bedankt alvast voor de tips.
Grtjs, Johan
13 jaar
Hallo Johan,
Wat heeft dit nu uiteindelijk gekost?
lager vooraan:
arbeidsloon:191.40
onderdelen: 50.66 (stofafdichting,lager,klein materiaal)
Silent blocs achteraan:
arbeidsloon: 319.00
onderdelen: 155.13 (2x borgring,4x schroef,6x randmoer,2x scharnierkoppeling,speciaal onderlegplaatje,bus)
nazicht mazoutlek:
arbeidsloon: 121.80
onderdelen: 0.79 (spanband)
milieubijdrage 1.55
Totaal excl. 840.33
BTW 176.47
TOTAAL: 1.016.80
13 jaar
Nu heeft de automatische transmissie het weer begeven ! heb deze 40.000 km terug laten reviseren (zie post van mij "transmissieproblemen) en nu is het erger.
Bij het oprijden van de autostrade voelde ik een schok en een niet te beschrijven lawaai. Op het dash verscheen de melding dat de transmissie in failsafe mode ging. Ik kon nog tegen 50km/u thuisgeraken. Toen ik terug starte enkele uren nadien,gebeurde er niks meer,of ik nu in D of R schakelde,gas gaf of niet,de auto reed geen cm meer. Zelfs "kruipen" deed hij niet.
De oplossing voor mij is nu heel simpel;ik laat hem herstellen en hij gaat de deur uit !!!!!!
Heb ondertussen een VW Golf 6 gekocht en hoop hiermee meer chance te hebben.
Grtjs
Johan
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar