Bij deze auto een motor verwisseld. Maar nu laadt de accu niet meer. Voor de motorwissel was er geen probleem. Bekabeling op dynamo is korrekt aangesloten. Ik start de auto met startkabels, zodra ik de - startkabel verwijder is het over en uit. Een dag daarvoor liep ie wel eerst zonder startkabels, maar na een minuut of 5 begon ie met defecte transmissie, defecte TC en heel langzaam vervaagde het dashboard en viel uit.
Er zat toen nog 7 v in de accu. Als ik de accu aansluit zonder dat de motor loopt, geeft ie op de multimeter eerst 11 volt, loop snel terug naar 7 v , loopt weer wat op en dondert dan naar 5 v. Auto stond niet op kontakt. Iemand enig idee? Voordat de motor eruit ging had ie eerst zo'n 150 km gereden zonder elektrische problemen.
Wel staat de auto nog in een noodmodus ( 55km ) ivm met de luchtvering. Maar verder had ie nergens last van.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laadspanning meten, en de laadstroom. Je dynamo is correct aangesloten, dus moet er hier een fout inzitten.
S6
Heb laadspanning gemeten op dynamo en die gaf 11.7 v aan. Is te weinig, maar het wil er bij mij niet in dat voordat ie eraf ging het nog wel goed was.
14 jaar
een ongeluk komt nooit alleen. 11,7V is toch echt te weinig, ik kan het niet mooier maken.
S6
Nee, das waar. Dan maar op zoek naar een nieuwe dynomo. Bedankt
14 jaar
Of een ruildynamo, 194,-
ROVER/RANGE ROVER NEW RANGE ROVER 4.6 V8 9 94/12-98/00
artikelnummer omschrijving fabrikant informatie
0 986 044 360 Dynamo BOSCHch- xa 410482 , laadstroom 150a , vanaf bj. 09/1994 in optie ruilartikel, laadstroom 150a, (v) 14v
OF een gebruikte.
thanx voor de info
14 jaar
11,7 volt lijkt op de accuspanning. krijgt de dynamo wel voeding? Als de dynamo geen voeding krijgt gaat hij niet laden dus meet eens op D+ en op B+
Als er op D+ de accu spannig staat moet hij gaan laden dus meet dan op B+ of anders om.
Het lijkt mijn gek dat de dynamo het ineens niet meer doet.
Brand het acculampje op het dashboard?
Dus brandt het acculampje?
wat is de accuspanning?
Meet dan met draaiende motor op D+ of B+
B+ is de dikke kabel die naar de accu gaat.
Zal het morgen even doen. Op de dynamo zitten 3 aansluitingen. Op de dikke aansluiting zit de kabel naar de accu + en een kabel die in een draadboom verdwijnt. Op de middelste een klein kabeltje en de laatste wordt niet gebruikt. Heb achterop de dynamo gemeten en gaf 11.7 v aan. Dit klopt denk ik niet, want de auto hing nog aan de startkabels. Als ik de - startkabel zou verwijderen zou ie uitvallen.
14 jaar
Je meet nu de spanning van de accu die je er bij hebt gezet. Brandt het accu -lampje wel met alleen het contact aan. Groeten.
Heb vandaag maar een nieuwe accu geprobeerd. En probleem opgelost, laadt nu 14.3 v.
Bedankt voor jullie info.
14 jaar
Had de auto weggebracht om te resetten. Omdat de accu leeg was gaf ie allemaal storingen aan. O.a. EAS handmatig en max 55 km p/u. De accu loopt snel leeg, men vermoed een lekstroom. EAS handmatig is er niet uit te krijgen. De luchtvering is verwijderd en die storing behoud ie, is mij verteld. Ook enig idee waar ik eventueel zou kunnen zoeken voor een stroomverbruiker als het kontakt eraf is? Ik bedoel dus of er bekende punten zijn waar ik zou moeten zoeken.
14 jaar
Dynamo loskoppelen.
Hoe bedoel je dat?
14 jaar
Ik bedoel de kabels van de dynamo losnemen, een nacht laten staan, en als je dan geen lekstroom hebt, dan zit het probleem in de dynamo ??!!
Wel zorgen dat je de losgenomen kabels, isoleert voor het geval je contact maakt met massa.
S6
Ok, comprende. Laat het je nog wel weten. Dank je.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar