hallo allemaal,
Ik heb een probleem met disco td5 bj. 2000, als je wat meer snelheid wilt maken ( auto doet het goed bij lagere snelheden) en de kick-down wilt gebruiken gaat de motor bij het invallen van de kick-down hevig inhouden, het toerental gaat dan steeds heftig op en neer met korte stoten, terwijl de auto weinig tot niets harder gaat rijden. Heeft iemand hier eerdere ervaringen mee gehad?
Ik merkte ook dat vanuit stilstand de auto soms niet lekker van zijn plaats komt, maar als je op gang bent merk je daar niks meer van, ook gaat dit goed wanneer de bak in de s-stand staat.
Het andere probleem blijft wel steeds aanwezig overigens
Turbo is volgens mij goed, luchtmassameter ook...
Graag jullie mening...
Mvrgr. KJ
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als een bak overschakelt gaat er een signaal naar de motor dat deze heel even iets minder vermogen moet leveren.
Lijkt haast wel of dit signaal bij kick-down continue wordt gegeven of regelmatig wordt gegeven.
Als de motor/bak aan het stoten is en je geeft heel even minder gas, wat gebeurt er dan?
hallo oldford
dan gaat de motor weer over naar z'n normale toerental, enkel als je het gas naar de 'bodem' trapt dan speelt het probleem op, ik kan dus enkel langzaam richting topsnelheid...
14 jaar
Misschien de kick-down schakelaar die niet goed werkt. Rijdend uitlezen en de parameters van de bak goed controleren.
Ik zou ook in de motor controleren of het gaspedaal signaal wel hoog genoeg komt.
Ik denk zomaar een lekke turbo of intercooler slang.
14 jaar
[quote=klaasken]Turbo is volgens mij goed...[/quote]
Ik vermoed dat je turbo te goed is. Je zou even de druk moeten meten met een diagnose apparaat of door er (tijdelijk) een drukmetertje op te zetten. Als de druk hoger wordt dan ± 1,3 bar dan kapt de ecu de brandstof af. De turbodruk zakt dan uiteraard gelijk in en de motor begint direct weer in te spuiten. Oorzaak kunnen een paar dingen zijn: wastegate zit vast, kapotte wastegate modulator of kapotte slangetjes van en naar de wastegate modulator. Als je hat slangetje vanaf de wastegate actuator volgt dan kom je bij de modulator uit.
Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Discovery Series Ii of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar