Land Rover Range Rover: eas luchtvering, revisie van kleppenblok

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.6 v8

Hallo,
Mijn vraag is of iemand al eens een kleppenblok gereviseerd heeft van de ElectronicAirSuspension (eas)? Kan ik hierbij nog voor leuke verrassingen komen te staan? En zijn er nog speciale dingen waarop ik moet letten bij het openen van de unit. Kan ik de slangetjes losdraaien of zijn dit van die snelkoppelingen (indrukken en dan slang eruit trekken)?
Ik heb net een set oringen besteld en tevens een revisie set voor de compressor.

Alvast bedankt.

rangy

Geplaatst door rangy (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Land Rover Range Rover? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Fredje3391 (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Hierover vind je alle info op 't net, maar dit zou niet echt een groot probleem mogen zijn. Wel voorzichtig zijn met de richting van de terugslagkleppen en het aanspannen van de bouten. Mag ik U vragen waarom u deze revisie wilt uitvoeren ?

Groeten,

Fred

rangy (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Oke dank u voor de tip. Tuurlijk mag u vragen waarom. Hij lekt namelijk uitwendig lucht, als je links naast de wagen staat lekt hij tussen de 1e en 2e spoel/klep. daar borrelt hij in ieder geval als ik er lekzoeker opspuit. Verder totaal geen lekkage kunnen vinden en toch hangt ie 's morgens op zn kont. Dus vandaar dat ik daar maar eens mee begin.

Groeten.

B & S motors (0), 13 jaar geleden

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en zal me dus eerst snel even voorstellen. Mijn naam is Michael en woon in limburg vlak aan de mooie maas. Ik overweeg dan ook sterk om een jeep aan te schaffen. Mijn keuze is gevallen op de Range Rover P 38. Ik werk zelf in een garage echter niet in een Land Rover garage dus ik ben wel goed op de hoogte over hoe een wagen werkt maar luchtvering is voor mij ook redelijk nieuw. snap het hele principe wel van compressor die druk opbouwt en de luchtbalgen oppompt op de juiste druk en dat bepaalde kleppen in het kleppenblok alles aanstuurt maar mijn vraag is de volgende:

Als ik nu voor een wagen ga kijken en ik kom bij de dealer aan en de wagen ligt al plat op zen (lucht)vering, wilt dit dan zowiezo zeggen dat deze ergens een luchtlek heeft in zijn systeem of is dit een bepaalde stand waarin de wagen geplaatst wordt of kan geplaatst worden als deze geparkeerd is? Want zoals 'Rangy' al aanhaalt ligt zijn wagen smorgens ook op zijn kont wegens een luchtlek?

Alvast bedankt voor de uitleg! Ik zal zeker in de toekomst ook proberen mee te helpen zoeken naar de nodige oplossingen indien jullie problemen hebbben!

Groeten Michael

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.