auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Land Rover Range Rover: air suspension inactief

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0TD6 automaat

Hallo iedereen,

Sinds vorige week eigenaar geworden van een RR TD6 van 2004.
Auto aangekocht met kapotte versnellingsbak (automaat).
Vorige maandag binnengebracht bij plaatselijke transmissiebedrijf, en vorige vrijdag netjes terug opgehaald met gereviseerde bak.
Auto bolt als nieuw.
Op het dashboard kwam voorheen, en komt nog steeds vermelding 'air suspension inactief'.
Plaatselijke Landrover specialist sprak telefonisch al direct van 'compressor vervangen' vooraleer controle werd uitgevoerd, kostenplaatje 700 €...
Heeft iemand van jullie ervaring met dit probleem? Kan ik zelf diagnose stellen van wat er fout kan zijn?

Alvast bedankt voor alle tips!

Geplaatst door

stefaandeschepper (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Doet de compressor het wel? zit links onder de motorkap onder een afdekking. Zekering bv?

marcel7031 0
badge

13 jaar

Heb compressor gevonden maar onder het reservewiel in de kofferbak.

Compressor doet het in elk geval, heb juist gecontrolleerd door rechtstreeks spanning op te steken. Bij het vervolgen van de bedrading kom ik uit op een witte stekker die in de zekeringskast ,in kofferruimte, is ingeplugd. De tweede draad op deze stekker (toevoer?) heeft continu spanning, de draad die weggaat naar de compressor niet. Gaat deze schakeling over een relais?
Ook mss. vermelden dat er geen enkel lichtje brandt bij de weergave van de hoogteregeling ...

Dag Stefaan,

Heb je het probleem toevallig al gevonden? Wij hebben een L.R. staan met exact hetzelfde probleem.

We gaan zoeken..

Goede middag,

Luchtvering werkt terug door het storingsgeheugen te laten uitlezen en wissen.
Ondertussen ook compressor vervangen, deze werkte nog maar debiet was flauw waardoor alles wat trager reageerde.
Volgende week nog afspraak met dealer om rechts achteraan niveau wat bij te sturen (instellingen aanpassen met originele computer) zodat wagen perfect vlak staat.
Ik denk dat je meest kans maakt met compressor te vervangen of mss. nog beter eens om te wisselen om te testen?

succes!

We hebben inderdaad een compressor besteld. Opbrengst te laag en na 30 draaien liep hij vast.
Bedankt

Beter is om de luchtveering er onder uit te halen en normale veren onder te zetten.

Highway 745
badge

13 jaar

Nooit luchtvering vervangen door spriaalveren in het geval van een Range Rover... dan kun je net zo goed een Jeep kopen ofzo :)

Bij een Range Rover Lm / L322 gaat de compressor pas kapot als er sprake is van een defecte luchtbalg (of een andere lekkage in het systeem). Dus niet alleen compressor vervangen, maar zeer zeker ook balgen checken.

Daarnaast ... de hoogte-regeling wordt sowieso als eerste uitgeschakeld als er een 'probleem' is met de Range Rover. Dit is een veiligheidsmaatregel. Dus de oorzaak hoeft niet in alle gevallen ín de luchtvering zelf te zitten... Nogmaals goede diagnose is het halve werk.

Dus volgende keer gewoon even aan de test kast hangen en je weet precies wat er kapot is. Compressor en luchtbalgen zijn zeer goed(koop) te koop via Google ...

Gr.
Goswin

PS. reklame is niet toegestaan Goswin !

Moderator problemcar.

Goswin 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.