close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Land Rover Range Rover: HOOGTEREGELING RANGEROVER 2.5

Bouwjaar: 1995

IK HEB EEN RANGE ROVER STAAN MET HET PROBLEEM DAT DE AUTO OP DE LAAGSTE STAND STAAT, EN DEZE OOK MET GEEN MOGELIJKHEID MEER OMHOOG WIL.ER IS AL VERSCHILLENDE KEREN DOOR DEDEALER NAAR GEKEKEN EN NA RESETTEN EN EEN HOGE REKENING IS HET WEER VOOR ELKAAR EEN PAAR WEKEN.
NU WIL DE COMPRESSOR NIET DRAAIEN , IS WEL HEEL, HEB IK GEPLOBEERT, MAAR WORDT NIET AANGESTUURD, OOK DE KLEPPEN WORDEN NIET AANGESTUURD.ZEKERING EN RELAIS ZIJN HEEL,WIE HEEFT DIT 0OK WEL EENS AAN DE HAND GEHAD???

ALVAST BEDANKT

Geplaatst door

ERWIN2924 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op een Engels site heb ik een berichtje gevonden om in geval van nood de auto toch op te pompen zodat je niet op de rubberblokken in de laagste stand hoeft te rijden, het kan ook als lektest gebruikt worden.
Het is in het Engels (uiteraard), ik plak de tekst hieronder.
Succes, Toon.

Range Rover air suspension

Disclaimer - please read

Email Mark Chandler
Hi Rod,
I've got a 1994 LSE RR with air suspension thats been playing up lately, it started to sag on one side last month then when I drove off in it a couple of days ago within a few hundred yards it discharged all its air and flopped onto its bump stops, very unpleasent and undrivable!


To get mobile I performed the following:
1. Unplug the ECU controlling the suspension.


2. On the amp plug (if you pull back the sleeve all the wires are numbered) loop pins 1 & 8 to run the compresser for a couple of minutes to charge the system.


3. Then to raise each corner connect the following together with a loop of wire:
3.1 left rear pins 26, 11, 8 & 1
3.2 left front pins 26, 10, 8 & 1
3.3 right rear pins 26, 28, 8 & 1
3.4 right front pins 26, 27, 8 & 1
(pin 26 enables air from pump)

4. To lower each corner:
4.1. Left rear pins 11, 9 & 1
4.2. left front pins 10, 9 & 1
4.3. right rear pins 28, 9 & 1
4.4. Right front pins 27, 9 & 1
(Pin 1 is power, pin 8 is air inlet solenoid, pin 9 is air exhaust solenoid)


If you wish to completely deflate the system then connect pins 1, 8 & 9.


If you then leave the ECU unplugged the suspension will remain pumped up until you can have the system diagnosed properly.


This can be used as a temporary fix to cover ECU or sensor failures, remember do not plug in the ECU as this will cause the system to fall back on its bump stops.


Regards Mark


Further comments from Walter Burton ....

I tried the procedure that Mark Chandler sent in to lift the air suspension on a 95 Range Rover and it worked. It lets you pump it up to check for leaks and repair if needed before taking to dealer to get the ecu reset. I will point out some directions to make it easier to do. The air ecu is the lower front box under the left front seat. The amp referred to is the connector to the ecu. Remove this connector. You have to remove the screw in the end of the amp cover and split it to reveal the wire numbers. All Four wires have to be connected together, to do that take two wires four inches long and remove 1/4 inch of insulation on each end and remove 1 inch insulation in the center of each wire and twist the centers together so you have 4 pigtails all connected at the center. Make sure the start switch is turned to "off" when hooking up the wires. Turn on the key switch after all 4 wires are hooked up to pump up that air bag, turn off key switch to stop pump. Either leave ecu or the black relay beside seat rail disconnected to keep unit from working when you dont want it to. Walter Burton

Toon11634 0

19 jaar

Bedankt antoon,voor je reactie ,ik heb geprobeert wat in je berichtje stond, de wagen ging omhoog en we hebben gevonden dat de luchtbalgen achter lek waren, na vraag bij de dealer bleek dat de compressor van de hoogte regeling nooit aan zal slaan als de auto in het allerlaagste stand staat, je kan deze dus alleen aan de praat krijgen als je eerst de auto op hoogte hebt gepompt, zoals jij hebt beschreven.

ERWIN2924 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.