auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Land Rover Range Rover: Kachelventilator

Bouwjaar: 1990

De kachelventilator van mijn RR Vogue '90 (GA vin-code) werkt nog enkel in de hoogste stand.
Volgens het schema (Haynes) zit er in het ventilatorhuis een porceleinen weerstand met drie aansluitingen (klopt) welke door de schakelaar aangestuurd worden (klopt niet).
Ook gaan er twee (+ en -) direct de ventilator in, dit zou de max. stand zijn.
Als ik de draadboom met deze vijf draden terug volg, eindigd de draadboom in een 5-polige steker, waaran er slechts twee verder gaan, de andere drie eindigen hier.

Aan de schakelaar zit een 5-polige steker, zo te zien gaan deze vijf draden door het schot naar voren onder de paravan (decker-panel) met eveneens een porceleinen weerstand en 5 draden.

Als ik op twee hiervan 12V zet gaan de ventilatoren van de airco voor de radiateur draaien.

Mijn vraag: hoe wordt de kachelventilator aangstuurd en waar zit het?
Volgens mij is het een tussenmodel met nog wel de weerstand in de kachel en de oude draadboom, maar met een nieuwere regeling.

Wie o wie?
Toon.

Geplaatst door

Toon11634 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probleem opgelost.
Onder het decker-panel (tussen voorruit en motorkap) zit achter de rechter luchtinlaat een weerstand, deze is vervangen en het werkt weer (partnummer PRC 8010).
Toon.

Toon11634 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.