auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Land Rover Discovery: Kachelventilator werkt niet

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Hallo,

van onze Discovery 1 slaat steeds de zekering eruit van de kachelventilator als je hem aanzet. Iemand enig idee waar de oorzaak (sluiting) kan zitten. En heeft iemand een schema van de electrische installatie of waar ik die op het internet kan vinden.

Bij voorbaat dank.

Groet, Jaap en Hans

Geplaatst door

janssen.4hans (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je de stekker los rekt van de blowermotor, blijft de zekering er dan wel in?
schema: www.zee-rover.nl
http://www.zee-rover.nl/downloads/Defend...

Ruud10657 0
badge

13 jaar

Dag Ruud,
We hebben het dashboard verwijderd, blijkt dat de kachelventilator vast zit. Hierdoor is de weerstand te heet geworden en hebben we deze verwijderd. Hebben met veel WD 40 de ventiilator weer los gekregen. Deze werkt nu alleen op stand 3. De kabels van de weerstand verlengt en afgedopt. Zodat we eventueel een nieuwe kunnen plaatsen en niet het hele dashboard moeten verwijderen.

Dank voor de informatie. Groet, Jaap en Hans www.bitethedust4care.moonfruit.com

janssen.4hans 0

13 jaar

Hi Hans,
je gedachtegang is fout! De weestand MOET in de kachel worden gemonteert. Hij moet ml in de luchtstroom zitten anders wordt hij veel te heet en zal weer door branden. Dat wat nl de oorzaak van ket doorbranden. Geen lucht stroming. Normaal gesproken zit op deze weerstand een temperatuurzekering in serie met de weerstand. Deze is defect. de weerstand zelf is waarschijnlijk gewoon nog heel. Deze temperatuurweerstanden zitten ook in koffiezet apparaten en frituurpannen. Je kunt ze in diverse temperaturen krijgen bij de Handyman end kosten ca €2. Neem er een van ca 100-120'C dat doet het wel. Solderen is niet mogelijk ivm met door smelten. Ik knip ze vlak bij de oude tempzekering door zodat de draden lang blijven. Neen een kleine kroonsteen, verwijder de plastic en gebruik die om de nieuw te monteren. Ik heb er zoal heel wat gemaakt en is stukken goedkoper dan een nieuwe weerstand. Let op dat de moter wel soepel loopt. Smeer de lagers met een wat motorolie. Succes.

Ruud10657 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Discovery of stel zelf een nieuwe vraag.