Na 150km is de koelvloeistof gedaald met 1l.Als de motor warm is en moet dan stoppen voor rood licht of dergelijke een enorme wolk van witte rook uit de uitlaat.Volgens de co test hier bij ons in de garage is er geen lek.ook wanneer we het waterreservoir openen bij warme motor staat de koelvloeistof volledig stil.Ik dacht in eerste instantie ook direct aan een lek in de koppakking maar na de co test blijkbaar niet.
Kan iemand mij raad geven of herkent iemand dit probleem hoor ik graag een seintje.dank bij voorbaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft de auto een watergekoelde turbo?misschien het turbohuis inwendig gescheurd?
Vaak voorkomend probleem bij 300TDi, gescheurde kop naar uitlaatkanaal. Je zou een druktest kunnen uitvoeren ipv de CO2 test. misschien wordt een en ander dan zichtbaar. Als uit de druktest niets komt zou ik de oliekoeler gaan verdenken. Lekkage richting het carter. Het zou zichtbaar moeten zijn aan de olie. In beide gevallen ga ik er wel vanuit dat de auto ook koelvloeistof verbruikt. is eventueel te controleren door olieleidingen af te nemen en druk op het koelsysteem te zetten....uiteindelijk komt er dan ergens water uit. Als je zo'n set niet heb, op zoek naar radiateurdop en ff bandenventiel erin. En niet te veel druk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Discovery of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar