Bij het schakelen van de vierde naar de vijfde versnelling, bij bergopwaarts rijden, of de autoweg oprijden, houdt de auto heel af en toe eventjes in, waarna hij zich weer herpakt, en de turbo weer aan gaat.
Na eerste onderzoek van de Dealer hebben ze de luchtslang vernieuwd. Probleem was opgelost.
Echter een paar weken erna doet hetzelfde probleem zich weer voor. Opnieuw laten nakijken, Dealer heeft hem doorgemeten voor 300 euro, en belden me op dat de Turbo defect was, en dat ik deze dien te laten vervangen voor 1.800 euro. Ik hoop dat iemand mij een advies kan geven wat ik hiermee aan moet.
De auto heeft pas 135.000 km gereden, en het lijkt mij erg vroeg dat de Turbo dan al kapot zou gaan.
Is het overigens normaal dat je voor een testje zoveel geld moet betalen?? Ze zeiden tegen mij dat ze het met meetapparatuur zouden doormeten, zou een half uurtje duren. Echter heb ik vandaag een factuur van bijna 300 euro ontvangen, waarvan 35 euro was voor het gebruik van de meetapparatuur, en de rest arbeidsloon.
Ben reuzebenieuwd naar reacties!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het is heel makkelijk om een turbo te slopen
dit kan op de volgende wijze veel toeren maken b.v snelweg rijden zodat de turbo goed op temperatuur is als je dan de motor stil zet zonder de turbo te laten afkoelen dan gaat de turbo te zijner tijd kapot omdat je de koeling stilzet en daardoor een stijging van temperatuur krijgt
ik weet niet hoe defect de turbo is als er maar een schoep afgebroken is kom je daar niet zo makkelijk achter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar