auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mazda 626: 626 1.8 1998 tikt

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

hoi, kan iemand mij helpen. De motor tikt (of beter gezegd uit het motorcompartiment komt een tikkend geluid), het geluid omschrijf ik als een tikkend relais en is constant dwz loopt niet mee met het toerental. Ik zoek het dan ook niet in het blok. Het lijkt ook niet uit het blok te komen maar van een opnemer of regelaar in de buurt van de luchtinlaat/injectie. Dit type heeft trouwens geen klepstoters meer. Dit tikken doet hij niet bij stationair draaien maar juist bij gasgeven. Koud of warm maakt ook niet uit. Wel een paar keer gehad dat ik het bij de garage wilde laten horen, met dit warme weer en motorkap open doet hij het weer niet. In 95% van de tijd wel. Herkent iemand deze klacht of weet iemand of er een demper of zo in het injectiecircuit zit.

Geplaatst door

ragboom (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is waarschijnlijk het solenoidklepje wat op de luchtfilterslang gemonteerd zit deze stuurt het actief koolstoffilter aan en is een irritant hard tikkend geluid.

robertverbeek 0
badge

18 jaar

robert bedankt, ik zal hem is losgooien om het te controleren.

ragboom 0

18 jaar

De vorige eigenaar van mijn 626 had er een stukje isolatie-schuimkussen omheengedaan. Doordat dit bij mij in de weg zat heb ik het verwijderd, en aangezien ik me er niet aan stoor dit weggelaten.

kasperht 0

18 jaar

Robert bedankt. De garage bevestigt dat het de solenoidklepje is. Kost wel 100 euro, dus ik denk er even over na. Probeer anders de sloop wel voor dat bedrag. Wat doet dat actief koolstoffilter eigenlijk. Zit volgens mij gewoon als filter in de brandstoftoevoer.

ragboom 0

18 jaar

Actief koolfilter vangt benzinedampen af zodat die niet vrijkomen in het milieu. Als de auto eenmaal warm is wordt het filter verwarmd en komen de benzinedampen weer vrij. Via het vacuum in de inlaat wordt dit naar binnen gezogen en alsnog meeverbrand.

Simpelere oplossing is kijken of je dit op de sloop kan vinden. Zal ws. véél goedkoper zijn....en is redelijk makkelijk zelf te vervangen...

kasperht 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.