close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: 626 automaat schakelt naar vierde versn bij 45 km p/u

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 fs

hallo allemaal. wie kan mij helpen.
sinds kort ben ik in het bezit van een 626 2.0 sf automaat (vier bak?) b.j 2002 met 146000 km op teller en lpg g3.
nu doet zich het volgende voor. als de motor koud is schakelt deze perfect
dus een,twee,drie tot z'n 65 km pu. blijf ik 50 km pu rijden blijft deze in de drie en bij ongeveer 65 km schakelt deze naar vier. tot hier alles goed

maar na een kwartier als de motor warm is (en neem ik aan de bak ook)
lijk hij de drie over te slaan en bij 45 km pu al meteen in de vierde versn te gaan
de motor maakt dan 1200 toeren en wil dan naar drie en weer naar vier enz
dat resulteerd er in dat de toeren teller dan gaat schommelen(1200 toeren is waarschijnlijk te laag dus de bak wil naar drie toe) geef ik gas bij schakelt de tweede of derde versnelling in.
op de snelweg schakelt hij normaal dus bij 120 gas bij geven kiest hij de drie en daarna weer de vier.
ik ben bij de mazda dealer geweest om de storingen uit te lezen maar er zaten geen storingen in .met het test rijden terwijl het diagnosesysteem aangesloten was kwamen er ook geen problemen uit behalve dan dat de vier snel gekozen wordt.
het olie pijl in de automaat is op pijl en schoon. waneer het filter vervangen is weet ik niet.

alle reactie's zijn welkom

Geplaatst door

masterotto (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

rene bij een rustige rijstijl en bij contstante snelheid wil een bak soms al bij de 45 in zijn vier gaan dat komt dan door de ligte belasting ; daar en tegen als je meer gas geeft zal hij later op schakelen lijkt me niks mis mee.
rijdt regelmatig in een automaat van verschillende type en ze doen dat eigenlijk allemaal.
dus je hebt ernaar laten kijken /olie is goed en geen storingen dus je moet er ook geen probleem van maken lijkt me en gewoon lekker ermee rijden.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

hallo jan bedank voor je advies.
dat zijden ze bij de werkplaats ook. niet dat ik ze niet vertrouw. uiteindelijk hebben zij er voor geleerd.
maar wat me niet lekker zit is dat het motor toerental heen en weer gaat bij 50 km p/u
welliswaar maar een paar toeren (max 500)
geeft dit niet extra slijtage? het rijdt niet relax.
nu zetten we de automaat in de lock of de twee bij stadsverkeer.

alvast bedankt voor de reactie

masterotto 0

18 jaar

rene dat heen en weer gaan komt om dat hij laat maar zeggen twijveld daar zal hij niet van slijten maar het rijdt niet lekker ik denk wat je nu doet een goede optie is want ik neem aan dat als je harder gaat dat je hem dan weer in zijn d zet.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

dat klopt. zodra het verkeer door rijdt of buiten de bebouwde kom zetten we hem in de D

bedankt voor je uitleg.
m.v.gr rene

masterotto 0

18 jaar

Rene, het is niet normaal dat het toerental heen en weer gaat bij een CONSTANTE gasklep stand, laat de Hold-functie controleren deze schakeld misschien buiten de schakelaar om aan en uit, en de lockup laten controleren. Deze functies kunnen ze makkelijk met de MDS-tester rijdend controleren zonder dat er foutcodes in komen.

gr. Jack

Jack T 0
badge

18 jaar

hoi jack
nu is het zo dat ze met een tester rond gereden hebben en daar zag hij niets abnormaals in.
ik ben zelf niet mee geweest en wat de tester verteld zegt mij ook niets.
zelf heb ik het idee dat er iets niet goed zit.
mischien moeten ik eens bij jullie langs komen voor een test.
de dealer waar de test uitgevoerd is hebben zelf geen automaten rond rijden.

masterotto 0

18 jaar

Rene,

Ik heb precies het zelfde probleem, koud gaat alles goed en warm schakelt de automaat te vroeg naar 4 en probeert zelfs vaak tussen 50 en 60 km/u de lock-up in te schakelen. Ook ik heb een 2.0 automaat op gas.
Ik heb dit probleem vorig jaar ook hier geplaatst, maar geen bevredigend antwoord gevonden, ook niet bij de dealer.
Mocht je er achter komen wat de oorzaak is, laat het dan aub hier weten, misschien kan ik er dan ook eindelijk iets aan doen.

Groet, Anne

Anne443 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.