Ik heb onlangs problemen gehad met mijn waterpomp die lekte, met als gevolgd dat de motor wanneer koud erg hoog in de toeren ging zitten, en als deze op temp was had ik er geen last meer van. Waneer ik dan koelvloeistof aanvulde had ik er geen last meer van tot het moment dat er weer teveel uit was. Ik heb uiteindelijk de pomp vervangen omdat het lekken te erg begon te worden. Sinds het verwisselen van de pomp heb ik last van het volgende:
Wanneer ik start een hoog toerental, ook wanneer de motor op temp is
Regelamtig wisselend toerental Tussen 2000 en 700 stationair
Als ik maar naar het gaspedaal kijk (ik bedoel mijn voet eropleg zonder in te drukken) gaat het toerental al omhoog.
Weet iemand wat dit kan veroorzaken?? Ik word er nl behoorlijk moe van.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk eerder dat het je temperatuur opnemer/sensor is.
Je oude probleem is er nog steeds, en dat is de sensor welke geen of gen goede temperatuur doorgeeft aan de ECU.
Maar, laat hem maar eens uitlezen, misschien zijn er nog meer fouten hier.
Cor
Bedankt Cor,
Wat echter vreemd is dat wanneer er weer voldoende koelvloeistof in het systeem zat alle toerental problemen verholpen waren tot het moment dat er weer te weinig in zat. Hoe verklaar ik dat dan?
18 jaar
Computer reageerd op de veelvoud van signalen die hij krijgt om de choke, gasklep stationair toerental, etc te regelen.
Met een vreemde afwijkende waarde van de koelvloeistofsensor zal ie verkeerd gaan sturen vandaar de problemen.
Na de montage van de waterpomp, en bijvulling van de vloeistof de computer wel gereset?
Wil je zeker weten wat er eventueel meer loos is, dan even laten uitlezen.
Kan net zo goed nieuw probleem zijn nadat je de pomp hebt verwisseld, fout in regelen stationair toerental.
Goed zien of er geen lucht meer in het systeem zit, hebben ook dergelijk probleem gehad. Heb je toevallig een product toegevoegd om je waterlek te proberen dichten ? Deze kan kleine verstopping in gasklephuis veroorzaakt hebben (of lucht erin) zodat de soleniode die wanneer de koelvloeistof op temp. Is niet meer laat werken (omdat er geen warm water tot bij komt)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar