close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: Airco werkt niet meer

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Zins kort werkt de airco niet meer. Als ik de airco inschakel komt de compressor niet bij. Wat mij wel opviel is dat de airco steeds minder ging koelen. Kan het zijn dat er te weinig koel middel in het systeem zit? En als dit zo is komt de airco dan niet meer bij? Is dit beveiligd?

Ik hoor het graag
Groet Rob

Even beter gezocht bij andere airco problemen. En ik lees dat de druk bewaakt wordt. Dan maar eerst proberen met vullen denk ik.

Rob

Geplaatst door

roberto10106 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Begin eerst maar eens met een lektest, zal de airco specialist als die werkt volgens de regeltjes ook doen en waarschijnlijk heb je een lekke condensor of anders kijk eens naar het beugeltje op de balk onder de motorkap achter de rechter koplamp daar wil de aluminiumleiding door trilling wel eens doorschuren tegen het beugeltje vaak zie je dan een gecorrodeerd plekje.

jeroen5305 0

13 jaar

Ik zal eens even kijken. Bedankt voor de tip

roberto10106 0

13 jaar

Zoals Jeroen al zei is het waarschijnlijk dat stukje leiding achter de koplamp. Komt echter niet door trillingen maar het materiaal waarvan het klemmetje is gemaakt, deze veroorzaakt corrosie op de aluminium leiding. Toevallig heb ik nu hetzelfde probleem en het is kostbaar om de leiding te laten vervangen (Rond de 300 Euro) Ik heb net echter een mail gestuurd naar een bedrijf dat in staat is om aircoleidingen te repareren. Ik wil je daar wel over op de hoogte houden als je dat wilt. Bij dit type 626 is echter ook de condenser (Die voor de normale radiator zit) gevoelig voor steenslag)

marcovski 0

13 jaar

Het is een combinatie van trilling en materiaal, als het beugeltje strak genoeg om de leiding zou zitten zou dit niet gaan corroderen, kijk maar naar andere montagebeugeltjes en het is 99% van de gevallen aan de achterkant van het beugeltje bovenop de leiding. Wij deden er bij de dealer uit voorzorg wat tape omheen draaien zodat direct contact en een strakkere pasvorm gegarandeerd was.

jeroen5305 0

13 jaar

Ja is wellicht een goed idee. Maar is weglaten gewoon geen optie? Hoe denk jij daarover Jeroen?Dit heb ik bij mijn vorige 626 ook gedaan en de leiding is daarna perfect blijven zitten. Helaas ben ik nu zo stom geweest om er niet aan te denken (Terwijl ik in deze 626 alweer 3 jaar rondrij) Ik heb nu contact met een bedrijf in Schiedam dat in staat is om leidingen te repareren en ik heb zojuist foto's weggestuurd aangezien het veel uitmaakt of deze leiding makkelijk is te demonteren. afpersen/afvullen doen ze ook. Ik laat hier even weten wat de offerte hiervan zal zijn.

marcovski 0

13 jaar

"Ik laat hier even weten wat de offerte hiervan zal zijn."

Dat hoeft niet, want dat wordt toch weer gewist...is niet relevant aan het probleem.

mvg,
moderatopr Problemcar.

Hans4040 1320
badge vip badge

13 jaar

Als ik het me goed voor de geest haal is het de 64-465 in de afbeelding en volgens mijn gegevens is de prijs ongeveer 122 euro ex BTW (of is het nou de 61-462). Als je op 1 plaats kunt laten repareren en afvullen dan ben je in ieder geval het snelste klaar. Een goed gerepareerde leiding is in principe net zo goed als een nieuwe en ja, beugeltje wel of niet terugplaatsen, ik neem aan dat terugplaatsen het beste is maar als de leiding gerepareerd is en wat normaal met een hoge drukslang en felskoppelingen gebeurd zal het beugeltje sowieso te klein zijn.

[url=http://img17.imageshack.us/i/aircomazda6...][img]http://img17.imageshack.us/img17/603/air...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

jeroen5305 0

13 jaar

Het is volgens mij inderdaad de 61-465 want hij vormt een verbinding tussen de filter/droger en de verdamper en de 61-462 gaat rechtstreeks naar de compressor. Denk je dat de leiding er makkelijk tussen uit te halen is? Ze hebben namelijk ook speciale setjes te koop waarmee je de leiding zelf kunt repareren. Alleen het afvullen zou ik dan nog moeten laten doen...

marcovski 0

13 jaar

Niet zelf gaan repareren, komt teveel druk op, dit is iets voor de specialist. Je kan hem wel zelf demonteren en wegbrengen. Afdekplaatje weg achter grille, grille demonteren, bumper half loshalen als dat nodig is voor het demonteren van de koplamp, koplamp eruit. Als je de leiding wegbrengt en zelf monteert vraag dan wel naar nieuwe o-ringetjes anders heb je kans dat ie daar weer op gaat lekken.

jeroen5305 0

13 jaar

Ok bedankt zover, ik ga hem zelf demonteren en wegbrengen volgende week.

marcovski 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.