Ik heb een Mazda 626 uit 2000 en rijd op gas. Het viel mij vorige week op dat hij wat moeilijker starten dan normaal, met het rijden geen probleem.Gisteren tijdens het rijden leek het net of die wat inhield / schokjes dit deed die zowel op benzine als op gas en het toerental was heel onregelmatig als je stil stond. Ik parkeerde de auto en daarna hij wilde niet meer starten . De motor sloeg vast tijdens het starten. Mijn broer heeft meer verstand van auto's hij heeft bougies eruit gehaald en er was er 1 erg nat en die stonk naar benzine wat bleek dat er een cilinder vol met benzine stond. De motor heeft dus een benzineslag gehad in cilinder nummer 1 .Alle bougies eruit gehaald en de auto gestart zodat alle benzine uit de cilinder .Maar er bleef steeds benzine inkomen,hij dacht dat er een injector open bleef staan de stekker bij de benzine pomp eraf gehaald zodat er geen benzine meer kwam bougies erin gedaan stekker op de benzine pomp en geprobeerd te starten dit lukte niet. Na lang zoeken kwam hij erachter dat er benzine uit een vacuümpomp kwam die aangesloten zit op de retourleiding van de galerij van de injectors en met een vacuümslang op het inlaatspruitstuk. Er werd dus extra benzine in het inlaatspruitstuk gespoten waardoor de motor niet meer wou aanslaan. Uiteindelijk starten de auto weer maar nu hele hoop geratel, Ik heb de olie vervangen omdat er veel benzine in de olie zat. Ik hoopte dat het daardoor kwam maar dit is niet zo , de auto start goed maar het geratel blijft ....iemand enig idee wat dit kan zijn.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Door te veel brandstof in de olie onstaat er een schale smering.
Mogelijk hebben daardoor de drijfstanglagers het zwaar voor hun kiezen gehad.
Gr. paul
Wat je een "vacuumpomp" noemt, is in feite de benzinedruk regelaar. Deze zal vervangen moeten worden.
Voor wat betreft het ratelen ben ik bang voor een mechanische storing.
Dat kunnen beschadigde lagers zijn, maar zelfs een kromme drijfstang is mogelijk.
Paul ,
Bedankt voor je reactie , dat klinkt niet echt goed als het de drijfstanglagers kunnen zijn dat is niet ff zelf te doen
Gr Ron
9 jaar
Oldford,
Bedankt voor je reactie om de benzinedrukregelaar te vervangen is niet echt een probleem maar de beschadigde lager of kromme drijfstang is niet zelf te doen , Paul zei ook al dat het zoiets kon zijn , enig idee wat zoiets gaat kosten
Gr Ron
9 jaar
Hoi ron,
Voordat we met allerlei bedragen gaan gooien lijkt het me verstandig om eerst te kijken waar het geluid vandaan komt.
Het is niet ondenkbaar dat bijvoorbeeld jouw distributiespanner de geest heeft gegeven, waardoor de distributieriem nu veel te slap staat. Haal ff de klepdeksel eraf en kijk of de timing goed staat en de riem niet slap staat.
Gr. Jack
Hoi Jack ,
Bedankt voor je reactie , mijn broer heeft een film gemaakt terwijl de motor loopt een kennis van hem heeft een garagebedrijf hij heeft dat filmpje gezien en hij zegt ook wat andere al zeiden hier dat het bijna zeker is dat het de drijfstang lager is omdat de benzine langs de zuiger gelopen is en de smering van de drijfstang erg schraal of helemaal geen smering heeft gehad en dat daardoor de lager eruit gelopen is. Ik heb er zelf weinig verstand van maar hij is de derde die zegt dus ik neem aan dat het ook zo is . En dat het geen goedkope reparatie is .
Gr Ron
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar