Vandaag deze auto binnengekregen distributieriem stuk gegaan niet gebroken deze ligt er 50000km op
de rollen zijn toen ook vervangen kruas is wel doorgeslagen tov de nokkenas
gaan bij deze motoren de kleppen krom en weet iemand een mogelijke oorzaak van dit probleem
in de spanrol en looprol zit geen zwaar punt en lopen mooi rond ook de waterpomp loopt soepel rond
graag jullie reactie's
B.V.D Levien
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wij hebben dit ook een keer gehad kwam door de d.riem zelf . weet niet 100% zeker meer maar vlgns mij had deze wel motorschade ( we hebben dit bij gates geclaimd en vergoed gekregen )
Hoi Levien,
Waarschijnlijk een slechte (lekkende) hydr. spanner als het tijdens het rijden gebeurt is!!
Het kan ook tijdens starten gebeurt zijn en dan komt het meestal doordat de auto op een helling en in de versnelling staat dan wordt de spanner langzaam ingedrukt en als je dan start is het ratata........!!!!
In beide gevallen heb je voor 99,9% motorschade.
Gr. Jack
hallo levien,
distributieriem vervangen ,nieuwe spanner monteren,let wel dat je de nieuwe spanner verticaal onder de pers indrukt,
dus niet horizontaal in de bankschroef,anders gaat het soms niet goed,
meestal heb je geen problemen met de motor,als je pech hebt kan er een klep krom zijn of de stoters,
maar heb dit zelf al een paar keer gehad en ging op een keer na steeds goed.
succes
vandaag de verder bekeken volgens een dealer uit de buurt breken alleen de tuimelaars omdat de kleppen loodrecht op de zuigers staan er zijn 4 tuimelaars
gebroken
het eerste stuk van de spanner kun je zo indrukken dan gaat hij met weerstand
we gaan nu onderdelen bestellen en monteren
ik laat nog weten hoe het afloopt
bedankt vast voor jullie reactie's ze zijn nog steeds welkom
Groetjes Levien
Beste, monteurs
vandaag de mazda opgebouwd 4tuimelaars vervangen en de distributie
wagen loopt weer als een zonnetje(geen kromme kleppen) maar ik kan nog steeds geen aanwijsbare
oorzaak aantonen dus ik hou de oorzaak maar op de spanner
groeten Levien
Ik denk dat door die slappe hydr. spanner de riem een aantal keren versprongen is, net zolang totdat de kleppen de zuigers raken en dan is het dus mis. Heb het al wel vaker gezien, Ditd's met slechte spanners waarvan de dis.riem versprongen is.
Dus dat zou betekenen dat je bij een distributiewissel de spanrol,geleiderol,riem en spanner moet vervangen?
Dat kost een aardige duit, vooral die spanner. Weet iemand een adres voor dit soort onderdelen tegen een redelijke prijs?
17 jaar
Spanrol en geleiderol gaan zo goed als nooit kapot, even controleren en als ze goed zijn mooi laten zitten. Bij een riemwissel zou ik altijd de hydr. spanner mee-vervangen, aangezien die dingen in 99 van de 100 gevallen toch lek zijn.
Ja, maar hoe controleer je de spanrol en geleiderol?
Alles behalve de riem zit het er nu 150.000 km in.
Wat denk je dan van de waterpomp?
Hoe controleer je die?
En, weet iemand een (internet)adres voor dit soort onderdelen?
17 jaar
heb het zelfde meegemaakt,alles vervangen ook hydraulische spanner en toch riem geknapt na 40.000km bleek een verkeerde riem te zijn[nipparts] geen kleppen krom alleen tuimelaars stuk. tuimelaars vervangen en starten en lopen maar na een paar honderd kilometer begon de motor te tikken.bleken de T stukken die twee kleppen tegelijk indrukken kapot te zijn.zit een soort gehard plaatje op die gescheurd waren en sommige al helemaal weg vandaar een hele grote klepspeling[getik]min advies is om ALLE T stukken te vervangen
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar