Heb hier een 626mazda met 2.0L diesel moter comprex,bij gas geven zit er precies een happering in en ook teveel
rook bij koudstart(is precies een mazoutprobleem !!!!)Injectoren reeds afgeprest.
Geplaatst door frerini (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Jack T (0) PRO, 15 jaar geleden
Je moet er zeker van zijn dat beide riemen (voor en achterkant) van de dynamo NIET slippen, hierdoor wordt de compressor aangedreven.....
Gr. Jack
frerini (0) PRO, 15 jaar geleden
Hallo,heb hier nog altijd deze wagen staan ,soms start deze goed en soms gaat die moeilijk aan de praat en draait raar stationair??
Joe5489 (0), 15 jaar geleden
raar stationair: controle luchttoevoerslangen. controleren op lekken en of loslaten.
Probeer eens de negatieve accuklem eraf te halen en de auto spanningsloos te maken. (dmv rem indrukken of licht aan te zetten)
Dit reset de ecu, en zal bij het starten opnieuw de standaard parameters aannemen. suc6!
frerini (0) PRO, 15 jaar geleden
zal dat eens proberen maar het raare is dat ie het soms doet en soms niet??
Joe5489 (0), 15 jaar geleden
Altijd eerst ff de basispunten aflopen, lucht, benzine, ontsteking.
Het zou b.v. best kunnen dat het in je ontsteking zit, dus rotor + verdeelkap even na lopen.
Even de contact punten corrossie vrij maken.
Daarnaast kost een verdeelkap + rotor max 25 euro.
Maar wisseldn stationair lopen doet me toch erg snel aan valse lucht denken, je luchtslang die op het gaskleppenhuis is aangesloten even goed nalopen, desnoods even demonteren en controleren op scheuren.
SciroccoGT (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=Joe5489]Altijd eerst ff de basispunten aflopen, lucht, benzine, ontsteking.
Het zou b.v. best kunnen dat het in je ontsteking zit, dus rotor + verdeelkap even na lopen.
Even de contact punten corrossie vrij maken.
Daarnaast kost een verdeelkap + rotor max 25 euro.
Maar wisseldn stationair lopen doet me toch erg snel aan valse lucht denken, je luchtslang die op het gaskleppenhuis is aangesloten even goed nalopen, desnoods even demonteren en controleren op scheuren.[/quote]
Joe? ben jij monteur?
het is namelijk een diesel. die heeft geen: bougie's, contactpunten, verdelerkap enz. enz.
diesel loopt op lucht overschot.
net als Jack al zij. Riemen moeten absoluut niet slippen. moeten echt strak staan zo strak dat je denk dat je viool kan spelen op de snaar. Brandstoffilter al vernieuwd? luchtfilter ok nog goed? startklep goed? lucht lekage in intercooler komt ook wel eens voor
Maar aan je verhaal te lezen zou ik het inderdaad in de diesel toevoer zoeken. misschien dat er vuil in tank zit of water? brandstof filter ok gewoon is voor zekerheid vervangen.
wij hebben ok een comprex staan die niet goed loopt zie mijn topic... zijn we nog niet mee verder ivm met tijdgebrek.
Joe5489 (0), 15 jaar geleden
nee ben geen monteur, ik had niet gelezen dat het om een diesel ging. oeps haha!