bij koude weer onder de 8 a 6 graden of nog lager en staat langer als 9 uur buiten dan heb ik
de eerste vijf minuten last van hikkend moter boven de 2250 en tot 3000 toeren maak niet uit tot ik
in de 1 rij of in de 2 en later de vijf minuten weg zijn dan wordt het minder of het = weg dat gehik.
boven de 10 graden en hoger dan heb ik nergens last van dat gehik ook als de motor koud = .
en als de moter ook warm = heb ik ook geen last van de gehik puur bij koude weer en koude moter.
pas geleden alle stekkers om en bij de motor die met sensoren te doen hebben of inspuiting of
schakelaars en dergelike met contact spray ge reinigd en ik doe elke 30 duizend kilometer de
brandstof fliter vernieuwen.
en ik doe ook nog eens om de 10 duizend kilometer tank reiniger erin en gebruik ook nog eens
de v-power diesel of de bp ult tiemate diesel gebruiken.
dus ik sta nu even voor raadsel wat het kan zijn dat gehik .
ik hoop tot u mij kan helpen , groetjes gerard .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het probleem zich alleen bij kouder weer voordoet, zeg ik Spill Valve kapot (onderdeel van de brandstofpomp). De Mazdadealer kan het voor je bestellen bij een dieselspecialist. Geen goedkoop dingetje trouwens, dus even goed (laten) onderzoeken!
Groeten Harald.
spil valve alleen van toepassing op Mazda 6 niet op 626
zie mijn antwoord in ander topic van kirrikireri
Een 626 met Ditd motor heeft wel degelijk een Spill Valve! Net als de 323 en de Premacy met dit type dieselmotor. Een Mazda 6 heeft juist GEEN Spill Valve! Jij haalt een Spill Valve en een SCV-valve door elkaar. Ik werk bijna 10jaar bij Mazda dus weet inmiddels wel waar ik over praat....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar