Mazda 626: Te hoge CO2 waarden

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1800

Kan iemand mij helpen!

Mijn auto word niet APK gekeurd vanwegen te hoge CO2 waarden.
Mijn auto gebruikt wel olie en kwalmt een beetje verder is de verdamper en verdeler geriviseert.
De auto loopt op zich heel goed.

B.V. D.

Zahid

Geplaatst door Zahid (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

jan5047 (0) PRO, 15 jaar geleden

Zit er geen vacuum lek hoe is het op benzine
succes jan

rkps (0), 15 jaar geleden

Bij mijn vorige mazda 626 bleek de katalysator de boosdoener te zijn van een hoge CO2 waarde.

Zahid (0), 15 jaar geleden

nee, er is geen vacuum lekkage geconstateerd.

garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat doet hij op benzine? Als dit goed is dan moet je het in je gassysteem zoeken..

Zahid (0), 15 jaar geleden

Beste René Burgwal,
Ik heb de CO2 waarden op de benzine nog niet getest,
Stel je voor: op benzine is de CO2 ook te hoog wat dan?

garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden

Dan weet je dat je het niet alleen in de lpg installatie moet zoeken..Maar eerst even controleren voordat we hier zitten te gokken..

Zahid (0), 15 jaar geleden

Beste René,
De Co2 waarden op benzine zijn ook niet goed, Ik ben naar mazda garage geweest en volgens monteur is de koppakking kapot!! omdat er komt veel water uit uitlaat!

wolves (0), 15 jaar geleden

[quote=Zahid]Beste René,
De Co2 waarden op benzine zijn ook niet goed, Ik ben naar mazda garage geweest en volgens monteur is de koppakking kapot!! omdat er komt veel water uit uitlaat![/quote]
Wat is veel, is dat geen condens? Komt er ook witte rook uit je uitlaat,
zoja dan kan dat duiden op lekke koppakking.

Zahid (0), 15 jaar geleden

Ik hoef geen water te bijvullen, Kan dit ook aan de katalysator liggen ?
want er is ook een lek bij de uitlaat na de katalysator.

moderator (0) PRO, 15 jaar geleden

#1 Vandaag 14:07:10
Zahid
Particulier
Echte naam: Zahid
Woonplaats: Heerlen
Geregistreerd: 17 februari 2009
Berichten: 10
E-mail KatalysaterMazda 626
Bouwjaar: 1997
Brandstof: lpg g3
Motor: 1800 Beste mensen,
Hoe weet je dat de katalysator kapot is(hoe te conroleren)?
Kan dit de oorzak zijn van hoge co%?

Laatst bewerkt door Zahid (Vandaag 14:32:59)

Offline
Rapporteren | Verwijderen | Bewerken | Citeren


Topic verplaatst door moderator.

jopiekees (0) PRO, 15 jaar geleden

Brandt er ook een check-engine lampje in je instrumentenpaneel? Knippert het lampje in je LPG-schakelaar tijdens rijden op LPG of brandt ie continue fel?

rkps (0), 15 jaar geleden

Mijn 626 had bij zijn 2e apk-keuring (ik had hem toen al 1 jaar) al een hoge CO2 waarde en de onafhankelijke garage waar ik hem liet keuren, heeft ondanks diverse afstellingen dit niet op de juiste waarden kunnen terugbrengen. Door een truukje toe te passen (enige valse lucht laten aanzuigen dacht ik) werd de waarde oké. Toen er geen nacontrole kwam heeft men de bypass weer verwijderd.
Het jaar daarop bood ik de auto bij de mazda aan en daar werd weer een hoge CO2 waarde gemeten. Volgens hen zou dat aan de lambdasonde liggen, maar na vervanging hiervan bleef de waarde hoog. Toen werd de schuld aan de katalysator gegeven en toen die eronderuit kwam bleek die leeg te zijn. De auto was een ex-lease auto en toen ik hem kocht had de garage waar ik hem van had gekocht de 1e apk keuring laten uitvoeren. Waarschijnlijk heeft men toen de zaak ook verbloemd.
Succes

Zahid (0), 15 jaar geleden

Bedank voor reactie's,
Probleem is opgelost, er was luchtlekkage voor katalysator.

jopiekees (0) PRO, 15 jaar geleden

mooi zo, bedankt voor je feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.