close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: motor houd in

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Bij een constante snelheid van 120 km/h houdt de motor soms even in, om vervolgens
weer op te pakken. Ook bij lage snelheid en bv bij inparkeren, moet ik er wat gas ophouden
anders wil de motor afslaan. Tevens wat ik eerder melding van maakte, de motor blijft nog
steeds naar verbrandde olie stinken, ca 2 wk geleden is een lekkende oliedruksensor[naast oliefilter]
vervangen, kan dit verband met elkaar houden. Er zitten nieuwe originele bougies in, de motor verbruikt
geen olie en geen blauwe walm uit de uitlaat, ook geen lekkage tezien. Ik snap het niet meer, wie kan
mij helpen alvast bedankt.

Geplaatst door

wolves (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen luchtlekkage in het inlaatsysteem?

[quote=fastbreakrijder]Geen luchtlekkage in het inlaatsysteem?[/quote]
Alles gecheckt geen lekkage, krijg er steeds meerdere storingen bij.

wolves 0

15 jaar

Ik zou nogmaal chekken af je inlaat spruitstuk niet lekt op de 1e cilinder (bij distributie zijde).
Ik durf er bijna een appel op te verwedden dat je daar een probleem hebben.
spuit er even voorzichig wat remmen reiniger of zoiets op gaat hij beter lopen lekt hij.
spruitstukje er af pakking vervangen hobbelen maar weer

Roger

[quote=roger en jolanda]Ik zou nogmaal chekken af je inlaat spruitstuk niet lekt op de 1e cilinder (bij distributie zijde).
Ik durf er bijna een appel op te verwedden dat je daar een probleem hebben.
spuit er even voorzichig wat remmen reiniger of zoiets op gaat hij beter lopen lekt hij.
spruitstukje er af pakking vervangen hobbelen maar weer

Roger[/quote]
Voor een appel kunnen we wel wedden, als dat het is krijg je een kilo appelen.
Omdat te controleren, moet je dan de beschermplaat verwijderen? Ik heb
inmiddels wel de bougie-kabels vernieuwd, wat al een hele verbetering is maar
stinken doet ie nog steeds. Ik krijg niet de indruk dat het de kleppen oid is,
geen oliewalm of blauwe rook uit de uitlaat, trekt goed op enz. Maar tis een goede
tip zal straks gaan kijken, je hoort nog van me. Thanx

wolves 0

15 jaar

Wolves,

je moet aan de achterzijde van de kop ter hoogte van de 1e cilinder waar ook de injectoren zitten het spruitstuk inspuiten . goud rennetten graag .lol

[quote=roger en jolanda]Wolves,

je moet aan de achterzijde van de kop ter hoogte van de 1e cilinder waar ook de injectoren zitten het spruitstuk inspuiten . goud rennetten graag .lol[/quote]
Oké dan weet ik het, ben beter in appeltaarten bakken.

wolves 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.